Wkidk

Hvordan man laver en tegneserie

Har du en god historie at fortælle med billeder og ord? Hvorfor ikke skrive en tegneserie? For hjælp med skitsering, udvikle karakterer, skrive en overbevisende historie, og syntese alle disse elementer i bogform, kan du bruge disse retningslinjer og henvisninger.

Steps

Hvordan man laver en tegneserie. Skitse dine karakterer eller tegn ideer.
Hvordan man laver en tegneserie. Skitse dine karakterer eller tegn ideer.

Foretag indledende skitser

  1. 1
    Skitse dine karakterer eller tegn ideer. Da tegneseriefigurer er meget defineret ved, hvordan de ser ud, gør et par hurtige skitser er en fantastisk måde at inspirere dig til at skabe en unik karakter - og måske endda give dig plot ideer. Du kan starte med blyant, farvekridt eller endda et digitalt design program afhængigt af, hvad der får dine kreative safter flyder.
  2. 2
    Øv tegning de tegn, steder og objekter, der vil være i din historie. De professionelle kalder disse "model ark." Jo mere du træner, jo mere konsekvent tegningerne vil være, hvilket gør det nemmere for din læser at "læse" dit kunstværk. For, at du ved, hvordan de enkelte tegn ser ud fra alle vinkler vil hjælpe dine læsere at identificere dem, selvom der er en masse handling omkring dem på dine sider.
  3. 3
    Øv tegning forskellige ansigtsudtryk, stillinger, og situationer for hver karakter. Dette vil tillade dig at gøre dine karakterer ser glattere og vil hjælpe dig med at arbejde ud de få spring i din teknik. At praktisere, tegne din figur med fire vigtigste følelser (glæde, vrede, sorg og frygt) i fem forskellige måder hver (mildt glad, sådan glad, glad, meget glad, meget glad, hysterisk glad). Det er en god måde at øve tegning din figurs ansigtstræk. Da tegneserier er fulde af action, vil du også nødt til at trække hver karakter i forskellige tiltag udgør.

Udvikle de tegn

  1. 1
    Konkretisere dine vigtigste tegn. Udvikle dine karakterer 'baggrundshistorie og personlighed er afgørende for at gøre en god tegneserie. Selv hvis du vælger ikke at afsløre meget for læseren på dette tidspunkt (ex. Wolverine), er det vigtigt for dig at have en fornemmelse af figurens rødder, så du kan lave deres adfærd realistisk og økologiske deres tidligere erfaringer, sejre, gør ondt og fiaskoer bør informere deres reaktioner i nye situationer. Hvis din tegneserie helten vil være en superhelt, læse Hvordan du opretter en superhelt for rådgivning. Ellers læse Sådan oprettes en fiktiv karakter fra bunden.
    • Udvikl din antagonist / rival / onde menneskes personlighed, men ikke gå for meget i dybden i selve historien. Over-forklarer antagonisten fjerner deres intriger (hvilket er grunden Joker stadig er så interessant), og sløver større konflikt i historien. Oven i det, da tegneserier nødt til at dække en masse i en begrænset tid er der ikke tid for læseren at blive distraheret af en anden end hovedpersonen.
  2. 2
    Foretag de forskellige karakterer er meget forskellige fysisk. Hvis du er nybegynder, vil det være svært at lave specifikke ansigtstræk til dine karakterer, og du ikke ønsker din læser forvirrende din rival og din helt. Hvis din hovedperson har kort, lyst hår, gør din rival har lange, sorte hår. Hvis din hovedperson bærer shorts og en T-shirt, gøre din rival slid jeans og en kittel (eller noget andet).
  3. 3
    Hvis dette er dit første historie, ikke sætte i alt for mange tegn. En almindelig fejl i nybegynder tegneserier, er, at for mange tegn gør din læser mister interessen i hovedpersonens historie. Hold det simpelt. For en meget kort historie, er en god antallet tre tegn. Disse kan være hovedpersonen, antagonisten og hovedpersonens hjælper, hvis din historie handler om en søgen, eller det kan være hovedperson, den rivaliserende og hovedpersonens crush hvis det er en kærlighedshistorie.

Skabe en storyline

  1. 1
    Indføre en central karakter. Dette er normalt hovedperson, men hvis din skurk er særligt spændende, kan du ønsker at åbne med ham eller hende (især hvis du ønsker at indstille en tone af korruption, forfald, eller terror for hele historien). Du bliver nødt til at dække hvem (r) han er, og hvad hans / hendes liv er som på dette tidspunkt at gøre det muligt for læseren at forbinde. Husk at dække alle de vigtige detaljer i denne figurs liv. Du har måske tænkt over denne historie i meget lang tid, men læseren er at opdage det og kan ikke forstå godt, hvis du springe over nogle detaljer.
  2. 2
    Indføre et element, der starter handlingen. Dette kan være noget, der forårsager en forstyrrelse i din hovedperson daglige liv. Vær sikker på at vise, hvorfor det er forskellig fra, hvad det tegn bruges til.
  3. 3
    Send hovedpersonen på en søgen. Dette er din figurs eventyr til sætte tingene højre (eller, hvis du har valgt en anti-helt, at sætte tingene forkert). Det er her du kan tilføje en masse drejninger til at holde din læser interesseret. Husk, at du vil have din læser til at blive interesseret, men du ikke ønsker at miste ham så holde en idé om verden din karakter udvikler sig i.
  4. 4
    Byg konflikten til et klimaks. Dette er, hvor din hovedperson enten vælger eller er tvunget ind i en kæmpe konfrontation, der efterlader alle involverede parter altid ændrede. Undgå fristelsen til at vise hvor dygtig din helt er ved at gøre sejren synes for let, de bedste konfrontationer er dem, hvor deltagerne er meget jævnbyrdige og publikum virkelig frygter for den karakter (r), de elsker. Det er det øjeblik, hvor læseren vil holde hans ånde for at se, hvad der sker.
  5. 5
    Afslut historien. Dette er, når læseren ser alt falder på plads. Sørg for, at enden giver dig en følelse af realisering af katarsis. Hvis det virker for dig, skal det arbejde for din læser.

Gennemfør tegneserie

  1. 1
    Gør thumbnails for historien. For at hjælpe dig ud, skriver en tidslinje for hvert skridt eller begivenhed i historien i det og skrive på forhånd, hvor mange sider du vil afsætte til hver hændelse: den måde vil du ikke begå den fejl at gøre en ligegyldig begivenhed har flere sider end klimaks. Så gør thumbnails baseret på, hvordan du har distribueret jer begivenheder. Dette behøver ikke at være en fuld script baseret på, hvad du har skrevet: thumbnails er små, sketchy versioner af hver side. Brug thumbnails for din "plot fordeling" - beslutte, hvor meget af den historie, du vil fortælle på hver side og i hvert panel. Tænk over, hvordan at komponere hvert panel, og hvordan du gør din point til læseren. Må ikke være bange for at prøve masser af forskellige thumbnails, organisere din historie på forskellige måder. Da de er små og overfladisk, vil du ikke nødt til at bruge så meget tid på dem, som du ville en fuldt tegnet siden.
  2. 2
    Klip de gode paneler. Kompiler disse (i rækkefølge), kaste ud afviser, og gjort yderligere paneler, hvis nødvendigt. Hvis du kan lide visse aspekter af en afvist panel, skal du sørge for at spore dem ind i din øvrige forsøg (r).
  3. 3
    Tegn på panelet grænser for dine sidste sider. Brug dine endelige miniaturer som en vejledning. Dette kan være løs på dette tidspunkt, når du begynder at placere din endelige kunstværk i rummet på siden. Du kan beslutte noget fra miniaturen skal være lidt større eller mindre, eller understreges mere eller mindre. Det er tid til at gøre disse sidste sekund beslutninger.
  4. 4
    Let skrive i bogstaver. Du kan blive fristet til at begynde at tegne først, men du skal sørge for der er plads til dine tekstbokse og ord eller tanke balloner. Planlægning af placeringen af ​​dit eksemplar nu vil spare dig for mange hovedpine senere.
    • Watch out for placeringen af ​​talebobler. En læser vil naturligvis læse en boble på toppen og til venstre først. Opbevar det i tankerne, når du placere dem i en dialog.
  5. 5
    Skitse på tegningen. Sørg for, at alt i hvert panel er klar og fungerer på den måde du ønsker det. Er tegninger fortrængning bogstaver, så det er smushed ind det ene hjørne og svær at læse? Er en taleboble, der dækker en vigtig detalje i din kunst? Er alt klar og let at forstå? Dette kaldes "pencilling." Prøv at bruge en spidset blyant, så folk kan læse din tegneserie. Måske en mekanisk blyant ville være godt. Nogle kunstnere bruger ikke-repro blå blyanter til uslebne i deres karakterer og panel design. Årsagen er, at denne meget lyseblå blyant er usynligt for kopimaskiner og sorte og hvide print processer, så der er ingen grund til at slette dem senere. Derefter kan du forfine illustrationen med din blyant. Arbejde lys - nogen linjer, der overlapper din blæk arbejde vil vise i de sidste komiske sider.
    • Husk at gøre nogen genlæse hver side for at sikre, at det er klart nok. Hvis din ven spørger dig nogen spørgsmål som "Hvad mener du med det?" eller "Hvordan har tegnet her?" siden er ikke klar nok.
  6. 6
    Afslut dine blyanter. Tilføj detaljer til de tegn, objekter og baggrunde.
  7. 7
    Blæk dine færdige sider, hvis det ønskes. Nogle kunstnere bare lade det arbejde i blyanter ("Herobear og Kid" er et eksempel). De fleste tegneserier, er imidlertid overtegnede færdige blyanter. Brug hvad du føler dig mest tilpas med - eller overveje afleverer siderne ud til en anden at blive sværtet (ligesom de store virksomheder gør). Brug Penstix, Rapidograph eller quills, børster og Indien blæk vil bringe liv til arbejdet. Vær meget opmærksom på stregtykkelse - generelt ligger uden for eller definere linjer er tykkere, mens detaljer som ansigts linjer og stof rynker er lettere og mere delikat. Blæk i de strækninger i grænserne.
  8. 8
    . Indstil din type eller blæk dine breve i Bogstaver er ekstremt vigtigt - det fortæller halvdelen af din historie, mens billederne fortæller den anden halvdel. Hand bogstaver kan være tidskrævende og vanskeligt, men det ser fantastisk, når det gøres af en talentfuld kalligraf. Brug blyant til uslebne i dine breve - intet ser værre end at løbe tør for plads i en taleboble. Eller overveje at bruge Word eller noget lignende, og en skrifttype som Comic Sans for at gøre dine breve perfekt og læselige. Glem ikke at stavekontrollen! Grammatik er vigtigt at skrive.
  9. 9
    Find en titel til din historie. Dette er ikke altid så simpelt som det lyder. Hvis du allerede har fundet en, godt. Hvis du ikke har, skal du starte med at skrive så mange ord, der kan relatere til din historie, som du kan. Prøv at skrive omkring 50 til en 100 for en novelle eller 100 til 200, hvis det er en lang historie. (Det er kedeligt, ja, men det vil strække grænserne for din fantasi og tvinge dig til at komme op med noget lidt mere kreativt). Derefter kombinere ord sammen til en titel. Efter at have lavet et par kombinationer, vælge dem, du bedst kan lide og har nogle venner hjælpe dig. Altid har en anden, tredje, fjerde eller endog femte mening. Spørg dine venner, hvilken titel gør dem ønsker at læse tegneserien mest.
  10. 10
    Beslutte, om ikke at udgive din tegneserie. Hvis det viser sig rigtig godt, kan du endda være i stand til at sælge det på Comic Con. Hvis resultaterne ikke er så spektakulære (eller bare du ikke er interesseret i at udgive), kan du lave en Facebook-side for det, eller sætte det på YouTube i stedet!

Prøve tegneserier


Tips

  • Læs nogle egentlige tegneserier. Du kan lige så godt se på den virkelige ting, før du selv starte.
  • Vær ikke bange for at starte forfra en historie eller en side, når du synes, det passer ikke sammen. Alt det arbejde, du har gjort, vil altid være nyttigt, selv hvis du har lyst til det har været for ingenting. Husk, at øvelse gør mester.
  • Hele tiden at lave andre genlæse din historie. Må ikke være bange for at blive kritiseret. Det er ofte svært at have nogen point ud af, hvad der ikke passer ind i noget, du arbejder så hårdt på, men det er afgørende. Husk, at din mening ikke er objektiv.
  • Være i overensstemmelse med din idé.

Advarsler

  • Må ikke føler sig afskrækket, hvis historien eller tegninger ikke er så god, som du vil have dem til at være. Med praksis, vil det blive bedre. Du kan ikke starte ud som perfekt.