Det klassiske spil tic tac toe (også kendt som "kryds og bolle" eller "X s og O"), kan spilles, så du aldrig mister. Følgende teknikker garanterer ikke, at du altid vil vinde, men det værst tænkelige scenarie er, at du vil ende i en uafgjort. Med følgende strategier i dit repertoire, vil du være i stand til at udfordre nogen med denne trussel: "Jeg vil vædde jeg kan spille 10 spil i Tic Tac Toe med dig og aldrig miste Så lad os komme i gang."
Steps
- 1Beslut hvem der går først. Du vil være den første spiller, eller den anden spiller.
- 2Lær de definitioner og specifikke træk, der er forbundet med følgende ord:
- Counter-Attack: Realiseringen af et træk, der blokerer din modstanders forsøg på at vinde.
- Center: Den eneste firkant på en Tic Tac Toe bord helt omgivet af andre firkanter.
- Kant: En firkantet grænser centrum.
- Corner: En firkantet omkranset af yderste 2 firkanter.
Hvis du går først
- 1Lav din første skridt. Hvis du er den første spiller, har du to valgmuligheder. Du kan enten markere midten eller et hjørne kvadrat. Undgå mærkning de andre fire pladser, som også er kendt som kant firkanter. De trin for hvert enkelt tilfælde vil blive givet nedenfor.
- Hvis du markere midten som din første træk, vil modstanderen derefter enten markere et hjørne eller kanterne.
- Hvis de markerer en kant, lægge din næste mærke i nogen af de to hjørner længst væk fra deres mærke, som vist i diagrammet nedenfor som lilla firkanter. Hvis de blokerer dit forsøg på at vinde, er du på vej til at vinde! Simpelthen blokere deres egen forsøg på at vinde ved at placere dit præg i denne særlige hjørne, og du vil være i en position, hvor du vil have to edge,> chancer for at vinde, som beskrevet i diagrammet som to lige grønne linjer. Men hvis de ikke blokere dig, vil du stadig vinde alligevel!
- Hvis de markerer et hjørne, bør du placere dit præg på en sådan måde, at alle tre point, vil danne en lige diagonal linje (dit præg på det modsatte hjørne boksen som deres), som vist. Hvis deres næste træk er på en kant, vil du have to chancer for at vinde, som beskrevet af de to grønne linjer i diagrammet. Bortset fra det, vil du ende i en uafgjort (hvis du holder kontra-angreb dem).
- Hvis de markerer en kant, lægge din næste mærke i nogen af de to hjørner længst væk fra deres mærke, som vist i diagrammet nedenfor som lilla firkanter. Hvis de blokerer dit forsøg på at vinde, er du på vej til at vinde! Simpelthen blokere deres egen forsøg på at vinde ved at placere dit præg i denne særlige hjørne, og du vil være i en position, hvor du vil have to edge,> chancer for at vinde, som beskrevet i diagrammet som to lige grønne linjer. Men hvis de ikke blokere dig, vil du stadig vinde alligevel!
- Hvis du markerer et hjørne firkant som dit første skridt, vil der være to mulige reaktioner fra din modstander. De vil enten markere midten eller en af de andre felter.
- Hvis de valgte at markere de andre pladser, kan du vinde. Find pladsen, hvor du har lavet din første træk. Der bør være en vandret række og en lodret række af kvadrater, der indeholder det. Vælg en række, der ikke indeholder din modstanders træk. Gør din anden bevægelse i det hjørne, der er en del af din valgte række.
- Nu er det tid til at narre din modstander. Look at se, om du kan vinde med det samme, eller hvis du skal modangreb i midten. Hvis du kan vinde lige nu, gør det vindende træk! Hvis du har brug for at gå i midten, så gør det og skabe en situation, hvor du kan vinde på to forskellige steder. Hvis du ikke behøver at gøre nogen af disse ting, så gå i et andet hjørne. Igen, du har oprettet to måder at vinde på samme tid!
- Hvis de markerer centrum, vil du markerer på en sådan måde, at alle de tre point, vil danne en lige diagonal linje, som vist på tegningen. De vil så have et udvalg af mærkning hjørnet eller de andre firkanter.
- Hvis de (a) markere et hjørne, er du godt på vej til at vinde! Markere det sidste hjørne, som vist i diagrammet. Du vil have to chancer for at vinde, som beskrevet i diagrammet som to lige grønne linjer. Men hvis de (b) (a)> mærke andre pladser, det bedste scenario er stemmelighed, forudsat at du holder kontra-angreb.
- Hvis du markere midten som din første træk, vil modstanderen derefter enten markere et hjørne eller kanterne.
Jeg tror ikke, det vil være for megen hjælp, men alligevel: dette er min bedste trick, hvis du markerer en kant fra starter og på din næste sving et hjørne, som ikke er i nærheden af din første varemærke, og OPP noget, men ikke centret for de første 2 point, er du nødt til helt sikkert vinde, hvis din opp gør centret det kommer til at blive et slips: D (hvis du har nogen spørgsmål dragon_cristi_boy3@yahoo.com er min e-mail) cya med kærlighed.
Hvis din modstander går først
- 1Overvej din strategi baseret på deres første træk. Din modstander vil vælge at placere den i midten eller hjørner.
- Hvis de markere midten, skal du markere et hjørne med det samme, som vist på tegningen.
- Hvis de placerer deres præg på det modsatte hjørne af jeres, er de faktisk bruger strategien ovenstående! Sæt din næste mærke i ethvert felt, der er ikke ved siden af din første mærke (farvet i grønt i dette billede). Så er det bare et spørgsmål om at blokere, indtil en uafgjort er nået.
- Hvis de markerer andre pladser, skal du blot blokere dem. Du vil ende i en uafgjort.
- Hvis de placerer deres præg på det modsatte hjørne af jeres, er de faktisk bruger strategien ovenstående! Sæt din næste mærke i ethvert felt, der er ikke ved siden af din første mærke (farvet i grønt i dette billede). Så er det bare et spørgsmål om at blokere, indtil en uafgjort er nået.
- Hvis de markerer et hjørne, skal du markere midten, eller du vil miste mod en god modstander.
- Når du markere midten, de har to valg.
- Hvis de placerer deres mærke sådan, at alle varemærker, vil danne en lige diagonal linje, markerer ingen kanterne, og undgå mærkning ethvert hjørne, som vist på tegningen som gule firkanter. Du vil ende i en uafgjort.
- Ellers bare kontraangreb deres bevægelser og du vil have en uafgjort.
- Hvis de placerer deres mærke sådan, at alle varemærker, vil danne en lige diagonal linje, markerer ingen kanterne, og undgå mærkning ethvert hjørne, som vist på tegningen som gule firkanter. Du vil ende i en uafgjort.
- Når du markere midten, de har to valg.
- Hvis de markere midten, skal du markere et hjørne med det samme, som vist på tegningen.
Tic tac toe kort
Hvis gad vide hvor ville være en sikker bevægelse i enhver Tic Tac Toe situationen, skal du først prøve at lave en bevægelse, der vil resultere i en gevinst for dig, eller hvis det ikke vil arbejde, blokere din modstander fra at vinde. Hvis begge muligheder er tilgængelige, kan du bruge dette kort som reference, er situationen her finde, og gå i nogen af de hvide viste rum. Går i et gråt rum vil resultere i et tab, hvis din modstander kan finde ud af at fælde dig.
Hvis du ønsker at prøve at vinde din modstander, så bevægelser, der vil resultere i situationer med en masse af grå kvadrater vises her. Derefter finde ud af at oprette to måder at vinde på en gang.
Tips
- Det mest vigtige ting at huske er at være opmærksom, mens du spiller.
- Når to eksperter spiller der følger reglerne ovenfor, vil ingen nogensinde vinder eller taber, og de vil altid binde.
- Altid kigge efter en chance for at vinde eller blokere en win først. Så overvej dine mulige bevægelser og tænke over, hvad der ville ske efter dit næste træk.
- Altid se dine modstanderes træk.
- Undersøgelser viser, at den person, der bruger X'er er generelt den ene at vinde. Vælg din våben smart!
- Generelt spiller, der går først har en højere chance for at vinde, fordi der er ni pladser - den første spiller har en chance for at få fem af dem, mens den anden spiller kun kan få fire.
Advarsler
- Prøv ikke at få psyched ud straks af folk, der siger, at spillet vil ende i en uafgjort. Og at du ikke vende nogen tabeller. Hvis du ikke har spillet tit mod dem, er der en chance for at de kan være dårlig til det, og kan sige, at bare at maskere en svaghed.
- Må ikke spille med nogen fortløbende. De vil finde ud af din strategi overarbejde.
- Siden Tic Tac Toe ofte ender i en uafgjort mellem to erfarne spillere, ikke spiller overdrevent mod nogen, som viser, i spillet, at de ved, hvad de laver. Afspil i moderate mængder.