Dungeons and Dragons er en rigtig godt spil at spille, mens du keder, eller hvis du ønsker at udvide riger din fantasi. Efter alt, virkelig et spil med en dybde som denne kræver en masse arbejde, der skal spilles rigtigt. Her er nogle ting at gøre for at være i stand til at spille dette fantastiske spil.
Steps
Afspilning Dungeons and Dragons
- 1Købe håndbøger. At være i stand til at spille Dungeons and Dragons, også kendt som D & D eller mere almindeligt DND, er du nødt til at kende reglerne. Hvis du ikke kan finde en butik for at købe bøger fra, så prøv nogle hjemmeside som amazon.com. Læs gennem håndbøgerne til det punkt, at du dybest set kender alle regler.
- 2Deltag i et spil. Den enkleste, bedste og nemmeste måde at komme i gang er at deltage i en eksisterende gruppe. Hvis du er mindre socialt apt end gennemsnittet, kan dette virke skræmmende.
- Find en gruppe. Venner, der er interesseret i D & D er også en god gruppe, som du kan danne
- # # * Skriv et notat om kork bord. "Ny spiller på udkig efter en D & D spil" skal gøre det. Glem ikke dine kontaktoplysninger.
- Efterlad nogle D & D habengut liggende omkring dit arbejdsområde. Du vil gerne købe et sæt af D & D terninger alligevel. Den 20-sidet terning er ikonisk - alle, der spiller vil vide, hvad de er for.
- Gør kontakt. Du skal email, telefon og / eller møde personen vært for gruppen, og bede om at deltage i spillet. De vigtigste ting, du ønsker at etablere, er aldersgruppe. D & D er en aktivitet, en blandet aldersgruppe kan nyde, men du behøver ikke nødvendigvis ønsker at være den eneste teenager i et rum fuld af 40-årige. Det er dit opkald på, at én.
- Mød op på spil natten. Igen - der er ingen vej uden om dette Du skal gå hjem til en totalt fremmed, og banke på døren.. Bare være modig, og ved den måde, aldrig det gør ondt at have den schweizerkniv i din forlomme bare i tilfælde personen viser sig at være nogle seksuelle rovdyr, eller noget. Lær at.
- Find en gruppe. Venner, der er interesseret i D & D er også en god gruppe, som du kan danne
- 3Organiser dit eget spil. Det tager lidt mere arbejde fra din side.
- Udpeg en Dungeon Master (DM). - mest sandsynligt du, hvis du er den ene organisere et nyt spil. Denne person skal have den mest kendskab til reglerne, eller i hvert fald mest villige til at lære og køre spillet. De vil ønske at gøre en lille smule forberedelse af et eventyr, før den første session. Denne person bør købe eller allerede har en kopi af Core regelsæt - Spillerens Handbook, The Dungeon Master Guide & Monster Manual I. Der er tonsvis flere bøger til rådighed, men du behøver kun disse tre til at køre spillet.
- Find et sted at spille - Typisk involverer et bord med nogle stole omkring det, og det er normalt i DM hus / lejlighed (ikke for nogen reel god grund, der bare synes at være, hvordan det pander ud). Helst et sted uden distraktioner såsom tv eller andre folk, der ikke vil spille.
- Find interesserede aktører - Når du lige er startet ud, vil du sandsynligvis ønsker at holde fast med venner. De eneste ting, de har brug for, er en interesse i Fantasy indstillinger et åbent sind, og fantasi. Valgfri, men anbefalede, poster omfatter en blyant, et sæt terninger (mere om det senere), og en spillers Handbook af deres egne.
- 4Første session - Karakter skabelse - Når du har fundet ud af, hvem og hvor, bør du alle mødes til karakter skabelse. Du kan gøre dette alene, men med nye og uerfarne spillere er det bedst at alle få sammen. På den måde forvirrende emner og fest balance kan let forklares og korrigeres.
- Kontroller alle har en blank karakter ark eller bruge et program som Redblade at gøre det for dig.
- Læs vejledningen om karakter skabelse i Player håndbog og har alle, men DM skabe en figur.
- Vær opmærksom på forskellene mellem racer og klasser, og som supplerer hinanden. For eksempel dette, hvis du beslutter dig for at være en fighter, og er din første gang ud, et menneske eller Half-Orc vil være et langt bedre valg end enten en Elf eller Gnome. På den anden side, hvis du vil have en udfordring, så prøv en munk eller en Spell Caster af enhver slags (Sorcerer, Druid, Cleric, Wizard, etc.)
- Dette vil blive kaldt din Player Character (PC). Alle de andre tegn, der er i spillets verden, der ikke kontrolleres af en spiller, kaldes Non-Player Characters (NPC) og vil blive kontrolleret af Dungeon Master.
- 5Eventyret begynder - Du kan flytte lige ind i dette skridt på første møde efter du er færdig med at lave figurer eller det kunne også være den anden session. Enten måde, det er her du alle begynder faktisk at spille spillet.
- Hver spiller kontrollerer deres egne pc'er. Du kan ikke styre andre folks pc, du kan heller ikke styre NPC'ere.
- DM vil beskrive, hvor du er, og hvad der er omkring dig.
- De spillere alle skiftes fortælle DM hvad de gerne vil gøre i respons. DM vil besvare hvert spørgsmål og forklare, hvad udfaldet af enhver handling.
- Play vil fortsætte i denne frem og tilbage mellem spillerne og DM.
- Eksempel: Start spillet med DM fortæller dig, hvor du er, og nogle generelle ideer om dine omgivelser, såsom: "Du befinder dig i en sump Mod nord kan man se et hus Mod vest kan du gå længere ind i.. sump. Øst og Syd passager er blokeret af tætte vækst ".
- Spiller 1: "Jeg flytter til nord langsomt, tegning mit sværd i tilfælde af noget angriber os."
- Spiller 2: "Hvor dybt er sump vandet"
- Spiller 3: "Er huset i god stand?"
- Player 4: "Jeg flytter til nord, også."
- DM: "De to af jer begynder at bevæge nordpå langsomt mudderet sutter på dine støvler fra under vandlinjen Vandet er omkring 1-2 meter dyb, normalt shin dyb {Player 3}, du forsøger at bestemme.. kvaliteten af huset fra hvor du er. Lav en opfattelse kontrollere. "
- Player 3, der forsøger at se, om hun kan gøre noget, der måske eller måske ikke være muligt bliver bedt om at lave en "opfattelse check". Hun vil rulle en tyve-sidet terning (d20) og tilsæt hendes dygtighed af forståelse for den samlede. DM, i hemmelighed, fastlægge, vil et tal, der repræsenterer hvor svært det ville være at lykkes, og dette kaldes "DC". Hvis spillerens total er lig med eller højere end DC, så forsøget lykkes. Flere detaljer om, hvordan det fungerer, kan findes i spillerens håndbog eller i den (System referencedokument).
- Player 3 ruller en 13 om d20. Hun tilføjer +3 hun har i Spot, hvilket giver hendes PC i alt 16 for at se tilstanden af huset. DM havde gjort DC en 10, som det var forholdsvis let at se.
- DM: ". Knibe øjnene sammen på strukturen, kan du se, at det synes at være skæve lidt til siden, med brædder for vinduerne Det er usandsynligt, at nogen har boet der i nogen tid, men med hensyn til nogen ting, der bor der... Nå, er du ikke alt for sikker. "
- Eksempel: Start spillet med DM fortæller dig, hvor du er, og nogle generelle ideer om dine omgivelser, såsom: "Du befinder dig i en sump Mod nord kan man se et hus Mod vest kan du gå længere ind i.. sump. Øst og Syd passager er blokeret af tætte vækst ".
- Yderligere eksempler på leg ligger i spillerens håndbog og Dungeon Master Guide.
- 6End of game - De fleste sessioner vil ende på eller i nærheden af en forudbestemt tid. Den gennemsnitlige tid, er bestemt af, hvor ofte du spiller - hvis du kan spille en gang om ugen, så de pågældende sessioner måske kun fire timer, hvor-som hvis du kan kun spille en gang om måneden kan alle vælge i otte timers sessioner. Uanset hvad du foretrækker, DM generelt holder styr på tid og vil kalde slutningen af spillet, når det er relevant. De fleste DMs foretrækker at oprette en episodisk "cliff-hanger" føler lige før nogle form for handling for at stoppe ved. Dette væsentlige pauser eventyr på en spændende punkt, således at spændingen for, hvordan det vil løse på det næste møde er høj blandt spillerne. Ligesom et TV-show, vil dette opfordre alle til at komme tilbage næste gang!
Tips
- Der er spilmoduler (kort og historier, som omfatter forskellige typer af møder såsom: monstre, NPC'ere og skattekister lokationer) til rådighed både i bøger og online, som kan hjælpe en DM, hvis han eller hun ikke ønsker at oprette en. Dette er et fantastisk sted for nye DMs at starte.
- Må ikke være bange for at rollespil! Prøv at sige ting, som din karakter ville sige, snarere end at tale i nutidens slang. Du behøver ikke at pepper alt med Du er eller Milord 's, men en middelalderlig bueskytte ville ikke sige "Dude", eller "det er onde bæst!"
- Nyd din tid sammen, uanset udfaldet af eventyret. Pointen med det hele er at have fun.Some mennesker tror måske denne regel gælder ikke og kan kaste raserianfald, hvis det ikke går godt. Hvis dette sker, skal du ikke være genert til at spørge din DM til at sparke ham / hende ud.
- Udpeg en Map Maker / Note Taker fra de resterende spillere. Dette trin er valgfrit, men ved at gøre, så det vil fjerne en masse back-tracking og glemte spor.
- Begyndere bør holde sig til de almindelige tegn racer og klasser findes i spillerens Handbook.
- Dice er nævnt ved antallet af sider, så en d20 refererer til en tyve-sidet terning. Nogle gange vil du have en D2 eller D3, da disse ikke eksisterer bruge en d6 med 1,2,3 = 1 og 4,5,6 = 2 eller bare en rimelig mønt (d2) og 1,2 = 1, 3, 4 = 2 og 5,6 = 3 (d3). Tallet forud for "d" er antallet af terninger, så 3D6 er tre seks-sidede terninger.
- I D & D spil, du ruller forskellige terninger (fra d4 til d20 - 4 sidet til 20 sidede terninger) for at afgøre resultatet af mange handlinger, når under tvang, hvis resultatet kunne have ikke-trivielle konsekvenser, eller hvis handlingen er udfordrende at karakteren nok at være forgæves. Eksempler kan strække sig fra succes eller fiasko i kamp, forsøger at springe over et stort hul, hvor godt du repræsenterede selv i samtaler med en prins, hvis du kunne bo på en galoperende hest i regnvejr, at kunne se noget fra en afstand, etc.
Advarsler
- Ikke alle vil forstå glæden ved rollespil. Det er deres problem, ikke dit. Have det sjovt, uanset hvad de siger.
- Må ikke bringe gæster med dig til en session uanmeldt. Spørg altid DM og ejeren af det sted, du spiller på, før du møder op med nogen! Tilskuere typisk tjener som mere af en distraktion end noget andet, og vil gøre mange mennesker ubehageligt. Dette er især tilfældet for ejeren af placeringen. At være høflig og respektfuld er altid vigtigt.
- Graden af rollespil er ofte bestemt af den gruppe, du spiller med. Lær hvordan langt de tage rollespil, og hvor meget komedie er integreret i rollespil.
- Det kan være svært at fokusere på det eventyr, når du er sammen med dine venner. Gaming sessioner ofte forfalde til chit-chat. Du beslutter, om det er godt eller dårligt.
- Sørg alle spiller med den samme version. Der er store forandringer fra en version til en anden, og selv 3rd edition til 3,5 har nogle store ændringer. Hvis du ikke er forsigtig, kan du ende med at skabe en figur, der er brudt (særdeles god, som regel på grund af exploits), eller en, der ikke kan korrekt funktion på grund af den blanding af regler.
- Det er en god idé at have et spil skinnesystem at fjerne enhver forvirring om, hvor alle er i forhold til, hvor monstre er.
- Det er godt at rollespil, men ikke overdrive det. For eksempel behøver du ikke altid at sige ting som, "Prithee min Konge, men hvis mine dolk ikke ender tilbage i min ponce, jeg nødt til at splay og butterfly dig på et træ. Huzzah! "
- Hvis andre ikke gør rollespil, er det ikke et problem, bør du få hængt op på. Mange gør ikke rollespil, fordi de har stærke overbevisninger mod hekseri og kan blive utilpas med nogen handler som de kan gøre magi. Andre simpelthen føler selvbevidst playing "lad os foregive" som voksne, og vil hellere fokusere på spillet aspekt af D & D. Du kan stadig have det sjovt opfører sig som rigtige mennesker!
Ting du behøver
- Bøger til regler og oplysninger såsom: Dungeons and Dragons: Spillere Handbook, Dungeons and Dragons: Dungeon Master Guide, Dungeons and Dragons: Monster Manual.
- Alle tre kan købes som et udgangspunkt pack i en slip tilfældet for en rabat
- De grundlæggende regler, kaldet d20 System referencedokument (SRD), er online og gratis. ()
- Dice: D20, D12, d10 (faktisk to terninger i et par, den ene gå fra 1-10, og en anden går fra 10-100 tælle op i tiere), d8, 4D6, 2d4
- Papir og pen eller blyant (til kortlægning, holde styr på tegn statistik, osv.)
- Millimeterpapir (valgfrit): Great for kort at gøre for både DM og Map Maker
- En ven