Wkidk

Sådan at tegne perspektiv

Perspektivtegning er en tegning teknik anvendes til at illustrere dimension gennem en flad overflade. Der er mange former anvendes under perspektivtegning som, et perspektiv, to-point perspektiv tre-punkts perspektiv fugleperspektiv, frøperspektiv og andre. I denne øvelse er en ét perspektiv bruges til at tegne en scene under en ternet vej. Ét perspektiv er også en perspektivtegning, der har et flugtpunkt var trukket linjer er parallelle med hinanden og er på "uendelig".

Steps

Sådan at tegne perspektiv. Start med at oprette et forsvindingspunkt ved at tegne et "x" i midten af papiret.
Sådan at tegne perspektiv. Start med at oprette et forsvindingspunkt ved at tegne et "x" i midten af papiret.

Grundlæggende perspektivtegning

  1. 1
    Start med at oprette et forsvindingspunkt ved at tegne et "x" i midten af papiret. Derefter fra centret gennem kanten af ​​dit papir tegne linjer, men sørg også at linjer, du har tegnet kan bruges på din tegning.
  2. 2
    Derefter til det næste skridt tegne en serie af poler i højre side. Når du næsten nået centrum eller forsvindingspunkt du kan erstatte polerne til en række linjer.
  3. 3
    For venstre side trækker en serie polakker og tilføje i nogle vinkelrette bænke. Husk at tegne linjer igen, når du næsten nå centrum eller forsvindingspunkt.
  4. 4
    Derefter til det næste trin trække taget af vejen ved at illustrere sin ternede mønster.
  5. 5
    Næste er at skitsere huse på venstre side og en strand scene på højre side af tegningen.
  6. 6
    Endelig afslutte tegning ved at tegne linjer, der vil fremhæve eller skitsere vejen og tag.
  7. 7
    Ink over din tegning og du er færdig. Til blæk over din tegning bruge en sort pen eller markør med forskellige slags punkter, så der vil være en vis variation i tekstur på din tegning.

Et punkt perspektiv

Et punkt perspektiv er normalt bruges, når objektet front vender beskueren. I denne type af tegning de vandrette og lodrette linjer vil være horisontal og vertikal henholdsvis på tegningen, og linjerne får længere væk fra seeren vil have en vinkel mod hvad der kaldes en "Flugtpunkt." Klik på et af følgende billeder for at få et nærmere kig.

  1. 1
    Bestem horisonten i din tegning. Tegn en vandret linie til horisonten med en hård blyant. Horisonten linjer bestemmer, hvor langt seeren kan se baseret på terræn og afstanden til seeren fra jorden.
  2. 2
    Vælg forsvindingspunkt. Dette er, hvad der vil bestemme virkningen af ​​perspektivet. Som reference, ville den mest grundlæggende flugtpunkt være placeret i midten af ​​papiret vandret og over horisonten linje. Hvis du indstiller forsvindingspunkt til højre, vil tegningen se ud som om det synspunkt, er flyttet til venstre for objekterne. Forsvindingspunkt for nogle objekter kan også være over eller under horisonten linjer afhængigt af hældningen af ​​de planer i forhold til jorden.
  3. 3
    Skitser de vigtigste objekter.
    • Vær omhyggelig med at drage alle de vandrette og lodrette linjer fuldstændig vandret og lodret.
    • De linjer, der starter nær synspunkt og få længere bør udarbejdes strækker sig mod det valgte forsvindingspunkt. Dette vil give perspektiv effekt.
  4. 4
    Giv detaljeret til din tegning respektere proportioner dikteret af reference linjer, du skitseret før.

To point perspektiv

To point perspektiv eller perspektiv med to flugtpunkter bruges, når objekters hjørner vender mod beskueren. Denne metode er perfekt til at tegne isometrisk objekter.

  1. 1
    Bestem horisonten i din tegning. Skitsere en vandret linje for horisonten som i den første metode.
  2. 2
    Bestem synspunkt, som er den omtrentlige placering af øjet af den person, der ser tegningen. Dette punkt kan være placeret under bunden af ​​papiret (uden for papiret.) Du behøver ikke at faktisk markere det punkt.
  3. 3
    Bestem din første forsvindingspunkt. Den sædvanlige metode til dette er at skitsere en første linje fra synspunkt i en 60 graders vinkel til venstre og markere flugtpunkt hvor denne linje skærer horisonten.
  4. 4
    Bestem dit andet forsvindingspunkt. Til dette vil du tegne en anden linje fra synspunkt i en 30 graders vinkel til højre. Igen vil flugtpunktet være skæringspunktet af denne linje og horisonten. De 60 og 30 graders vinkler kan være anderledes, men vinklen mellem linjerne, der går fra øjet på den observatør til flugtpunkter nødt til at danne en 90 graders vinkel.
  5. 5
    Skitse din vigtigste objekter tegne de lodrette linjer perfekt lodret vandrette linjer flytter til venstre i en vinkel mod venstre forsvindingspunkt og de ​​vandrette linjer flytter til højre i en vinkel mod højre forsvindingspunkt (alle de vandrette linjer bør konvergere ene eller den anden af de flugtpunkter hvis rakte langt nok).
  6. 6
    Giv detaljeret til din tegning respekterer de tendenser, som de vandrette linjer skitseret for de vigtigste objekter. Disse linjer vil bestemme andelen af størrelserne af de objekter, når de er placeret tættere på eller længere væk fra synspunkt.
  7. Gør lys, midlertidige retningslinjer med en lineal (her vist i grønt) for at sikre dine oplysninger er i perspektiv. Slet disse retningslinjer senere.


Tre point perspektiv

  1. 1
    Bemærk, at de tre point perspektiv omfatter to point perspektiv eller perspektiv med to flugtpunkter plus det har også et tredje perspektiv point eller tredje forsvindingspunkt i lodret perspektiv aspekt fra nær jorden for eksempel ser på et tårn - som seeren står over for en vertikal hjørne (kant) af objektet.
  2. 2
    Overvej, at det tredje punkt kan være enhver fjerde, femte,... vis en kantet, vippes eller drejes en del af en tegning, men det er normalt baseret på parallelle linier i hver del og vedrører de dele, der rent faktisk parallelt med hinanden.
  3. 3
    Kig på trappen eksempel for at se, at forskellige "3rd point" afhængig af vinklen på det element, der vises. Så der kan være flere "andre" flugtpunkter af på "nogle ulige vinkel forsvindingspunkt opad i himlen (eller nedad)" i et billede, for eksempel en anden identisk trappe kan være orienteret (roteret) anderledes end for eksempel vist i samme tegning af en lobby af en bygning etc.

Nulpunkt perspektiv

  1. 1
    Tænk scener som landskaber, der ikke har nogen parallelle linjer. Denne form for perspektiv af irregulære figurer som krogede træer, sten, bjerge, murbrokker, sten, grus og sand klitter mv
  2. 2
    Tegn denne form for perspektiv med objekt størrelser generelt bliver mindre i det fjerne, og tegning elementer som træ lemmer, bliver tyndere og mindre detaljeret i baggrunden, med teksturer, skygger og farver som viser mindre kontrast, da de er længere væk, så farverne falmer (bliver lysere), og bliver tonet mod blå farvetoner i det fjerne.

Tips

  • Start altid dine tegninger med en hård blyant. 2H blyanter anbefales til denne del, men du måske ønsker at bruge hårdere blyanter, hvis du vil undgå at din referencelinier bliver set i den endelige tegning. Gennemfør tegningerne med en lidt blødere blyant, som HB.
  • En god måde at praksis er at besøge steder, hvor du kan se en struktur forsvinde i horisonten (jernbanespor er perfekte, men være yderst forsigtig med et tog nærmer sig bagfra). Sæt dig ned og trække strukturen hoved på, derefter flytte over 15 meter til venstre (eller højre) og gøre det igen. Øv tegning fra forskellige vinkler, altid bemærke hvor forsvindingspunkt er.
  • Perspektiv kan også anvendes til at blokere breve til en mere dramatisk og imponerende effekt.

Advarsler

  • Sørg for at holde dine hænder meget ren, da tegning. Intet er mere trist end at ødelægge en perfekt god tegning, tog timer at få perfekt, bare fordi dine hænder var ikke ren.
  • Husk at forsøge at trække let først, eller vil du se linjerne i den færdige tegning, hvor du har forsøgt at slette tidligere forsøg.
  • Glem ikke det faktum, at du kan smide en dårlig prøve på et billede. Ulykker sker.
  • Dette er en tredimensionel tegning uden perspektiv. Det koordinatsystem ikke har et forsvindingspunkt. I denne form for tegne parallelle linjer synes ikke at konvergere (kommer tættere på hinanden), når forlænges i den afstand.


Ting du behøver

  • Blyanter: 2H eller hårdere, HB, 2B eller blødere
  • Ark papir
  • En model objekt at tegne