Wkidk

Hvordan til at løse en Rubiks terning med laget metoden

Dette er en begyndere guide til at løse Rubiks terning lag-by-lag. Det er relativt let at forstå begrebsmæssigt og det minimerer behovet for at huske lange sekvenser af bevægelser. En fordel ved det lag metoden er, at det giver en gnidningsløs overgang til Fridrich speed Cubing metode, som konsekvent producerer tider under 20 sekunder konkurrencen. Med nok tålmodighed og beslutsomhed, også du kan erobre Erno Rubiks ærgerlige puslespil.

Steps

Hvordan til at løse en Rubiks terning med laget metoden. Bliv fortrolig med de begreber, der anvendes i denne artikel.
Hvordan til at løse en Rubiks terning med laget metoden. Bliv fortrolig med de begreber, der anvendes i denne artikel.
  1. 1
    Bliv fortrolig med de begreber, der anvendes i denne artikel. Kig på sektionen. Det er vigtigt at forstå disse vilkår, således at følgende trin kan følges.
  2. 2
    Form en cross (+):
    • Vend terningen, så den hvide center er på U ansigt, vil det forblive på denne måde, indtil trin 5. Målet er at sætte den hvide kant stykker rundt den hvide center, så det danner en "plus tegn« på den hvide ansigt. Der er så mange måder for terningen skal scrambled at det er næsten umuligt at skrive detaljerede instruktioner. Her er nogle tips i stedet:
      • Find et hvidt kant først, og derefter finde en måde at få det til toppen. Må ikke bare rotere ansigter tilfældigt og håber på at det sker.
      • Hvide kanter i det midterste lag kan bringes til toppen i en 90-graders rotation. Bare sørg for at det ikke træde i stedet for en hvid kant allerede på plads.
      • Hvide kanter på D ansigt kan bringes til toppen i en 180-graders rotation. Drej D ansigt, indtil kanten brik er direkte under en tom kant slot i U ansigt.
      • Hold hvidt på U ansigt. Dette er den mest almindelige fejl på dette og de efterfølgende trin.
  3. 3
    Forlæng indlæg ind mellemlaget centre:
    • Drej U ansigt indtil præcis to af de hvide kant stykker (to korsarme) passer med farverne på de centre i det midterste lag. To skal være korrekte, bør to være forkert. Hvis de er alle korrekte, gå videre til trin 4..
    • Vend det hele terningen så en af ​​de forkerte kanter er på forsiden, derefter anvende F2. Én hvide kant skal nu være på D ansigtet (se på det). Bemærk den anden farve af det hvide kant, denne farve er X (det kunne være rød, grøn, orange eller blå). Nu rotere D ansigt, indtil X del af kanten stykke er direkte under X center; drej X-face 180 grader.
    • Nu hvide / X edge burde have vendt tilbage til U ansigt og en anden kant brik skal være på D-ansigt (se på det). Kantstk bør have hvidt på bunden, så den farve forbundet til det kaldes farve Y. Nu rotere D ansigt, indtil Y kantstk er direkte under Y centrum, og drej Y flade 180 grader.
    • Du skulle nu have en hvid plustegn på toppen, og alle kantstykkerne er over centre af samme farve. Glem ikke at holde hvid på den U ansigt.
  4. 4
    Udfyld det øverste lag:
    • Finde et hjørne brik på det nederste lag, der har hvidt i det. Bemærk de tre farver hjørnestykket. De skal være hvide, så to andre farver, farver X og Y. Nu rotere D ansigt, indtil den hvide / X / Y hjørnestykke er mellem X-og Y midterstykker (bemærk, at vi flytte den mellem X og Y centre fordi farverne af stykket er X og Y). Dreje terningen så den hvide / X / Y hjørnestykke er i DFR position.
    • Herfra er der tre muligheder for hjørnestykket:
      1. Den hvide firkant er i FRD position gælder FD F '.
      2. Den hvide firkant er i RFD position gælder R 'D' R.
      3. Den hvide firkant er i DFR position gælder F D2 F 'D' FD F '.
    • Gentag 4x.
    • Hvis en hvid hjørne sker for at være i U ansigtet, dreje terningen, så hjørnet er i UFR position, derefter anvende FD F '. Nu er det i D ansigt, så du kan sætte det i at bruge kombinationerne ovenfor.
    • Når du har lagt i alle fire hjørner, bør det første lag af terningen være komplet, og farverne skal matche op med det midterste lag centrene.
    • 5
      Gennemfør det midterste lag:
      • Find en kant brik i D ansigt, der ikke har gult i det. Kig på firkanten på denne kant stykke, der er på D ansigt, det er farve X. Bemærk den anden farve af kanten stykke og mærk den farve Y. Drej hele terningen om sin lodrette akse (ligesom en globus spin), så din farve X midten kommer til forsiden. Nu rotere D ansigt, indtil X / Y kantstk er i BF position.
      • Herfra er der to muligheder:
        1. Hvis farve Y matcher centrum af R ansigt, anvende FDF 'D' R 'D' R.
        2. Hvis farve Y matcher midten af ​​L ansigt, anvende F 'D' FDLD L '.
      • Hvis en kant er i det rigtige sted, men flip-floppede, dreje terningen, så kanten stykke er i FR position mens du stadig holder den hvide ansigt på toppen, anvende FDF 'D' R 'D' R (dette er det samme som den første mulighed ovenfor). Nu kan du sætte det i ved hjælp af ovenstående kombinationer.
      • Gentag dette trin, indtil de to øverste lag ser fuldstændig restaureret.
      • 6
        Lav et plustegn på den gule ansigt:
        • Først dreje terningen over så gul er på U ansigtet, og det vil forblive på denne måde, indtil terningen er løst. Bemærk antallet af gule kanter på U ansigt. Herfra er der fire muligheder:
          1. To modstående kanter. Drej U ansigt, indtil de to kanter er i UL og UR positioner, hvilket gør en vandret linje. Påfør BLUL 'U' B '.
          2. To hosliggende kanter. Drej U ansigt, indtil de to kanter er i UR og UF positioner, hvilket gør en pil, der peger på back-venstre. Påfør Bulu 'L' B '.
          3. Ingen kanter. Anvende en af ​​de ovennævnte kombinationer til at sparke to kanter til toppen, derefter bruge den anden kombination til at sætte de to andre kanter på plads.
          4. Fire kanter. Du er færdig. Gå til næste trin.
        • Ved afslutningen af ​​dette trin, bør du have en gul plustegn, ligesom den hvide foretages i det første skridt.
        • 7
          Gennemfør gule ansigt:
          • Til dette trin er blå vil være din forside. Et færdigt hjørne er med gul allerede på U ansigt, ufærdige er en uden gul på U ansigt. Drej U ansigt, indtil en ufærdig hjørne kommer til UFR position.
          • Der er to muligheder for hjørne:
            1. Det skal drejes med uret (gul er på F ansigtet), gælder FDF 'D' FDF 'D'.
            2. Det skal drejes mod uret (gul er på højre side), gælder DFD »F« DFD 'F'.
          • Når du har rettet det ene hjørne, er terningen kommer til at se skruet op. Må ikke bekymre dig. Det vil løse sig selv senere.
          • Holde blå som din front ansigt, U ansigt rotere til at bringe en anden ufærdige hjørne til UFR position, og gentag derefter så mange gange som nødvendigt.
          • Efter dette skridt er overstået, vil hele gule ansigt være færdig.
          • 8
            Placer de resterende kantstykkerne:
            • Drej U ansigt indtil præcis ét kantstk matcher farven af ​​centeret det rører. (Hvis dette ikke er muligt, gælder R2 D 'R' L F2 L 'R U2 D R2 og prøv igen. Bemærk, at dette er den samme kombination som nedenfor.) Hvis du kan line op alle fire kantstykkerne med deres respektive centre, gøre det og fortsætte til trin 9.
            • Dreje terningen så dette matchende kant er på venstre ansigt. Nu skal du sørge forkanten matcher rigtige centrum. Hvis det ikke gør, så gælder U2 og drej hele cube mod uret 90 grader.
            • Dobbelttjekke, at den venstre kant matcher venstre center, og den forreste kant matcher rigtige centrum.
            • Påfør R2 D 'R' L F2 L 'R U2 D R2.
            • På dette punkt skal kuben være færdig med undtagelse af hjørnerne.
          • 9
            Fuldføre terningen:
            • Normalt er der allerede et hjørne i det rigtige sted. Hvis der ikke er korrekte hjørner gælder nedenstående kombination tilfældigt. Så skal du have en korrekt hjørnet.
            • Dreje terningen, så dette korrekt hjørne er i FUR position. Påfør L2 B2 L 'F' L B2 L 'FL'. Denne kombination kan skal anvendes to gange.
            • Store du er færdig! Scramble det og starte forfra!

          Kodning

          1. 1
            typer af stykker typer>:
            • Midterstykker er placeret i midten af hver ansigt, omgivet af otte andre stykker. De har kun én synlig ansigt, og ikke bevæge sig.
            • Hjørnestykker har tre synlige flader og er placeret ved hjørnerne af terningen.
            • Kantstykkerne har to synlige flader og er placeret mellem hjørnestykkerne.
          2. 2
            Der er seks flader på terningen. De er defineret ved farven på deres centre. For eksempel er ansigtet med røde center kaldet "den røde ansigt. ' Ansigterne har også navne baseret på, hvordan du holder terningen:
            • F (Front) vender dig
            • B (Back) er den eneste side ikke synlig, når den holdes
            • U (Upper) vender opad
            • D (Ned) vender nedad
            • R (højre) står til højre
            • L (venstre) står til venstre
          3. 3
            ('). Hvis der ikke er nogen apostrof, drej den med uret. Bemærk, at du tænder for B ansigt som hvis du søgte direkte på det, ikke som du ser den forfra. En række 2 efter ansigtet navn (f.eks D2 2>), vil betyde, at du bliver nødt til at vende ansigtet 180 grader. Dreje ansigtet med uret eller mod uret, vil gøre det samme.
            • F = Front ansigt med uret, 90 grader
            • B '= bagsiden mod uret 90 grader (eller uret, 270 grader)
            • D2 = Down ansigtet, 180 grader
          4. 4
            bestemt stykke eller firkantet specifik>. Den notation er den samme, så uanset om vi taler om et stykke eller et kvadrat behov, der skal tages fra kontekst.
            • Nogle eksempler på piece positioner:
              • UFR = hjørnestykket mellem Upper, Front og Højre ansigter
              • BD = kanten stykke, der ligger mellem Back og Ned ansigter
            • Nogle eksempler på firkantede positioner:
              • LFD = pladsen på venstre Face, der er også en del af Front og Ned ansigter
              • DB = kvadratet på Down Face, der er også en del af Back ansigtet

Tips

  • Du kan gøre din terning gå hurtigere ved at tage det fra hinanden og sætte et smøremiddel på de indvendige dele og / eller sliber ned de indvendige kanter af terningen. Silicon olie virker bedst. Madolie er god, men det gør ikke så længe.
  • Dine tider vil falde, når du stoppe tænke de lagrede sekvenser i form af bogstaver og tal, og begynde at flytte dem til din muskel hukommelse.
  • En hurtig tid ved hjælp af denne metode er 45-60 sekunder. Når du kan gøre det i omkring 1:30, du ønsker at begynde at kigge ind i Fridrich metoden. Men pas på, det er sværere end den ovennævnte metode. Petrus, Roux og Waterman er alternativer. ZB er den ideelle, men alt for hårdt.

Advarsler

  • Gentagen brug kan medføre forstyrrelser i bevægeapparatet (dvs. Rubiks håndled, terning tommelfinger,

Ting du behøver

  • Rubiks terning med hvide ansigt overfor gul (nogle ældre terninger har hvid modsatte blå)