Wkidk

Hvordan man kan tage bedre billeder

Mange mennesker tror, ​​de vil forbedre deres fotografering ved at købe et smart nyt kamera. Sandheden er i fotografering, er teknik langt vigtigere end. Og tager gode billeder er noget alle kan gøre med et kamera, hvis du praktiserer nok, og undgå nogle almindelige fejl.

Steps

Hvordan man kan tage bedre billeder. Indstil kameraets opløsning til at tage fotos i høj kvalitet med den højeste opløsning muligt.
Hvordan man kan tage bedre billeder. Indstil kameraets opløsning til at tage fotos i høj kvalitet med den højeste opløsning muligt.
  1. 1
    Læs kameraets manual, og lære, hvad hver kontrol, switch, knap og menupunkt gør. I det mindste bør du vide, hvordan du slå blitzen til, fra og auto, hvordan man zoome ind og ud, og hvordan man bruger på udløserknappen. Nogle kameraer leveres med en trykt begyndere håndbog, men tilbyder også en større manual for gratis på producentens websted.
  2. 2
    Indstil kameraets opløsning til at tage fotos i høj kvalitet med den højeste opløsning muligt. Billeder med lav opløsning er sværere at digitalt ændre senere, det betyder også, at du ikke kan beskære så entusiastisk, som du kunne med en højere opløsning version (og stadig ende op med noget udskrives). Hvis du har et lille hukommelseskort, få en større en, hvis du ikke vil eller ikke har råd til at købe en ny, derefter bruge "fine" kvalitet indstilling, hvis dit kamera har en, med en mindre opløsning.
  3. 3
    Start med at indstille kameraet på en af sine automatiske tilstande, hvis du har et valg. Mest nyttige er "Program" eller "P" mode på digitale spejlreflekskameraer. Ignorer rådgivning til det modsatte, der tyder på, at du betjener kameraet fuldt manuelt fremskridtene i de sidste halvtreds år i automatiske fokusering og måling har ikke sket, for ingenting. Hvis dine fotos kommer ud dårligt fokuseret eller dårligt eksponeret, og derefter begynde drift af visse funktioner manuelt.
  4. 4
    Tag dit kamera overalt. Når du har dit kamera med dig hele tiden, vil du begynde at se verden anderledes, og du vil søge og finde muligheder for at tage store fotografier. Og, selvfølgelig, vil du ende med at tage flere billeder, og jo mere du tager, jo bedre en fotograf du bliver. Desuden, hvis du tager billeder af dine venner og familie, vil de vænne sig til at du behøver dit kamera med dig hele tiden. Således vil de føler sig mindre akavet eller intimideret, når du får dit kamera ud, og dette vil føre til en mere naturligt udseende, mindre "forbundet" fotografier. Husk også at medbringe ekstra batterier eller oplade det, hvis du bruger et digitalt kamera.
  5. 5
    Komme udenfor. Motivere dig selv til at komme ud og tage billeder i naturligt lys. Tage flere normale "peg og skyd" billederne for at få en fornemmelse for belysningen på forskellige tidspunkter af dagen og natten. Gå udenfor på alle tidspunkter af dagen, især de gange, når nogen med nogen mening er sove, spise, eller se fjernsyn, belysning på disse tidspunkter er ofte dramatisk og usædvanligt at mange mennesker, netop fordi de aldrig får at se det!
  6. 6
    Hold linsen fri af caps, tommelfingre, remme og andre forhindringer. Det er grundlæggende, ja, men det kan ødelægge et fotografi helt. Dette er mindre af et problem med moderne levende forhåndsvisning digitale kameraer og endnu mindre af et problem med en SLR kamera. Men folk stadig gøre disse fejltagelser fra tid til anden.
  7. 7
    . Indstil din hvidbalance sagt det menneskelige øje automatisk kompenserer for forskellige former for belysning hvide ser hvid til os i næsten enhver form for belysning. Et digitalt kamera kompenserer for dette ved at flytte farverne bestemte måder. For eksempel under wolfram (glødepære) belysning vil det ændre farverne i retning af blå for at kompensere for rødme på denne form for belysning. Hvidbalancen er en af de mest kritiske og mest underudnyttede, indstillinger på moderne kameraer. Lær at sætte det, og hvad de forskellige indstillinger betyder. Hvis du ikke er under kunstigt lys, "Shade" (eller "Cloudy") indstilling er en god indsats i de fleste tilfælde, det gør for meget varme udseende farver. Hvis det kommer ud for rødt, er det meget nemt at rette det i software senere. "Auto", standard for de fleste kameraer, nogle gange gør et godt stykke arbejde, men også nogle gange resulterer i farver, som er lidt for koldt.
  8. 8
    Indstil en langsommere ISO-hastighed, hvis omstændighederne tillader det. Dette er mindre af et problem med digitale SLR-kameraer, men især vigtigt for peg-og-skyd digitale kameraer (som regel have bittesmå sensorer, der er mere tilbøjelige til at støj). En langsommere ISO-hastighed (lavere tal) gør for mindre støjende fotografier, men det tvinger dig til at bruge langsommere lukkertider så godt, som begrænser din evne til at fotografere bevægelse, for eksempel. For stillbilleder i godt lys (eller stillbilleder i svagt lys, også hvis du bruger et stativ og remote release), skal du bruge meget langsomste ISO-hastighed, du har.
  9. 9
    Sammensæt dit skud eftertænksomt. Indramme fotoet i dit sind, før indramning det i søgeren. Overvej følgende regler, men især den sidste:
    • Brug reglen om tredjedele, hvor de primære punkter af interesse i din scene sidder langs "tredje" linjer. Prøv ikke at lade nogen horisont eller andre strækninger "klippe billedet i halve."
    • Slip af distraherende baggrunde og rod. Hvis dette betyder, at du og din ven er nødt til at bevæge sig lidt, så et træ ikke synes at være voksende ud af hovedet, så gør det. Hvis blænding er kommer fra vinduerne i huset på tværs af gaden, ændre din vinkel lidt at undgå det. Hvis du tager ferie fotografier, tage et øjeblik for at få din familie til at lægge ned hele junk de kan bærer rundt med dem og til at fjerne rygsække eller hofte pakker så godt. Hold den rod godt ud af rammen af ​​billedet, og du vil ende op med meget pænere, mindre rodet fotos. Hvis du kan sløre baggrunden i et portræt, så gør det. Og så videre.
  10. 10
    Ignorer ovenstående råd. Betragte ovenstående som love, der arbejder meget af tiden, men er altid underlagt fornuftig fortolkning - og ikke som absolutte regler. Too lukke en tilslutning til dem vil føre til kedelige fotografier. For eksempel kan rod og skarpt fokuserede baggrunde tilføjer kontekst, kontrast og farve, perfekt symmetri i et skud kan være dramatiske, og så videre. Hver regel kan og bør brydes for kunstnerisk effekt, fra tid til anden. Dette er, hvor mange fantastiske fotografier er lavet.
  11. 11
    Fyld rammen med dit emne. Må ikke være bange for at komme tættere på dit motiv. På den anden side, hvis du bruger et digitalt kamera med masser af megapixel til overs kan du beskære det senere i software.
  12. 12
    Prøv en interessant vinkel. I stedet for at skyde objektet lige på, så prøv at kigge ned til objektet, eller sidde på hug og kigger op. Pick en vinkel, der viser maksimal farve og minimum skygge. For at gøre tingene ser længere eller højere, kan en lav vinkel hjælpe. Hvis du ønsker en fed foto, er det bedst at være endnu med objektet. Du kan også ønsker at gøre objektet ser mindre eller gøre det til at ligne du svæver over, for at få den effekt, du skal sætte kameraet over objektet. En usædvanlig vinkel gør for en mere interessant skud.
  13. 13
    Focus. Fattige fokusering er en af ​​de mest almindelige måder at fotografier bliver ødelagt. Brug den automatiske fokus i dit kamera, hvis du har det, som regel, dette gøres ved at trykkes halvt ned på udløserknappen. Brug "makro" mode på dit kamera til meget close-up skud Må ikke fokusere manuelt, medmindre din autofokus er at have spørgsmål;. Som med måling, som regel automatisk fokus gør et langt bedre job for at fokusere, end du kan.
  14. 14
    Hold stadig. En masse mennesker er overrasket over, hvor sløret deres billeder kommer ud når du går til et close-up, eller tage skud fra en afstand. For at minimere sløring: Hvis du bruger en fuld størrelse kamera med zoomobjektiv, skal du holde kameraet (finger på udløserknappen) med den ene hånd, og støt objektivet ved cupping din anden hånd under den. Hold dine albuer tæt til kroppen, og bruge denne position til at Bered dig fast. Hvis dit kamera eller linse har billedstabilisering features, så brug dem (dette kaldes IS på Canon gear, og VR, for Vibration Reduction, om Nikon udstyr).
  15. 15
    Overvej at bruge et stativ. Hvis dine hænder er naturligt rystende eller hvis du bruger meget store (og langsom) teleobjektiver, eller hvis du forsøger at tage fotografier i svagt lys, eller hvis du har brug for at tage flere identiske skud i træk (såsom med HDR fotografering ), eller hvis du tager panoramabilleder, og derefter bruge et stativ er sikkert en god idé. For meget lange eksponeringer (mere end et sekund eller deromkring), et kabel frigivelse (for ældre filmkameraer), eller en fjernbetjening er en god idé, og du kan bruge selvudløseren funktionen på dit kamera, hvis du ikke har en af disse.
  16. 16
    Overveje ikke bruger et stativ, især hvis du ikke allerede har en. Et stativ krænker din evne til at bevæge sig rundt, og til hurtigt at ændre udformningen af ​​dit skud. Det er også mere vægt at bære rundt på, hvilket er en hæmsko for at komme ud og tage billeder i første omgang. Som en generel regel, behøver du kun et stativ, hvis din lukkertid er lig med eller langsommere end den reciprokke værdi af din brændvidde. Hvis du kan undgå at bruge et stativ ved hjælp af hurtigere ISO-hastigheder (og dermed hurtigere lukkertider), eller ved at bruge billedstabilisering funktioner i dit kamera, eller ved simpelthen at flytte til et sted med bedre belysning, så gør det.
  17. 17
    Hvis du er i en situation, hvor det ville være rart at bruge et stativ, men du ikke har et stativ på det tidspunkt, så prøv en eller flere af følgende for at reducere kamerarystelser:
    • Slå billedstabilisering på dit kamera (kun nogle digitale kameraer har dette) eller objektiv (normalt kun nogle dyre objektiver har dette).
    • Zoom ud (eller erstatte en bredere linse), og komme tættere. Dette vil de-forværre virkningen af ​​en lille ændring i retning af kameraet, og generelt øge din maksimale åbning til en kortere eksponering.
    • Hold kameraet i to punkter væk fra dens centrum, såsom håndtaget nær udløserknappen, og det modsatte hjørne, eller mod slutningen af ​​linsen. (Må ikke holde en delikat sammenklappelig linse såsom på et point-and-shoot, eller hindre noget, som kameraet vil forsøge at flytte på eget såsom et fokus ring eller hindrer udsynet fra forsiden af ​​objektivet.) Denne vil mindske vinklen, som kameraet bevæger sig for en given distance dine hænder wobble.
    • Klem lukkeren langsomt støt og blidt, og stopper ikke før øjeblik efter at billedet er taget. Prøv at sætte pegefingeren over toppen af ​​kameraet, og klemme udløserknappen med det andet led af fingeren for en stabil bevægelse (du presser på toppen af ​​kameraet hele tiden).
    • Afstive kameraet mod noget (eller din hånd mod noget, hvis du er bekymret for at skrabe det), og / eller afstive armene mod din krop, eller sidde ned og afstive dem mod dine knæ.
    • Prop kameraet på noget (måske dens taske eller dets rem) og bruge selvudløseren for at undgå rystelser i at skubbe på knappen, hvis ting, det er stablet på er blød. Dette indebærer ofte en lille chance for, at kameraet vil falde over så tjek, at det ikke har langt at falde, og generelt undgå det med en meget dyrt kamera eller en med tilbehør såsom en flash, der kan bryde eller rip off kameraets dele. Hvis du forventer at gøre dette meget, kan du medbringe en sækkestol, som ville fungere godt for det. Specialbyggede "sækkestole" er til rådighed, poser af tørrede bønner er billige og indholdet kan spises, når de begynder at bære igennem eller få opgraderet.
  18. 18
    Slappe af, når du trykker på udløserknappen. Også forsøge ikke at holde kameraet op for længe, ​​hvilket vil medføre, dine hænder og arme til at være mere usikker. Øv bringe kameraet op til øjet, fokusering og måling, og tage skud i en hurtig, glat handling.
  19. 19
    Undgå røde øjne. Røde øjne er forårsaget når dine øjne spile i lavere belysning. Når dine elever er store, blitzen faktisk lyser op blodkarrene på bagvæggen i dit øjeæble, hvilket er hvorfor det ser rødt. Hvis du skal bruge en blitz i dårligt lys, så prøv at få personen til at ikke se direkte på kameraet, eller overveje at bruge en "bounce flash". Sigter din flash over hovedet på dit fag, især hvis væggene omkring er lette, vil holde røde øjne ud. Hvis du ikke har en separat flash pistol som kan justeres på denne måde, skal du bruge rødøjereduktion funktion i dit kamera, hvis til rådighed - den blinker et par gange inden du åbner lukkeren, hvilket får din motivets pupiller til at trække sig, og dermed minimering røde øjne. Bedre endnu, skal du ikke tage fotografier, som kræver en flash, der skal bruges, finde et sted med bedre belysning.
  20. 20
    Brug din flash velovervejet, og ikke bruge det, når du ikke behøver at. En flash i dårligt lys kan ofte medføre grimme udseende refleksioner, eller gøre emnet for dit billede vises "udvasket", sidstnævnte gælder især for folk fotos. På den anden side er en flash meget nyttigt til at udfylde skygger, at fjerne "vaskebjørn øje" effekt i skarpt middag lys, for eksempel (hvis du har en Flashsynkroniseringshastigheden hurtigt nok). Hvis du kan undgå at bruge en flash ved at gå udenfor eller støttehjul kameraet (så du kan bruge en langsommere lukkertid uden slør) eller indstille en hurtigere ISO-hastighed (tillader kortere lukkertider), så gør det.
  21. Hvis du ikke har tænkt blitzen at være den primære lyskilde i billedet, sætte den op til at give korrekt eksponering ved en åbning et stop eller deromkring bredere end det, der ellers er korrekt, og som du faktisk bruger for eksponering (som afhænger af det omgivende lysintensitet og lukkertid, som ikke kan være over flash-sync hastighed). Dette kan gøres ved at vælge en bestemt stop med en manuel eller thyristor flash, eller ved at bruge "Flash eksponeringskompensation" med et fancy moderne kamera.
21
Gå gennem dine fotos og se efter de bedste af dem. Se efter, hvad der gør de bedste fotos og fortsætte med at bruge de metoder, der fik de bedste skud. Må ikke være bange for at smide væk eller slette fotos, enten. Være brutal om det, hvis det ikke rammer dig som en særlig tiltalende skud, og derefter droppe det. Hvis du, ligesom de fleste mennesker, der optager på et digitalt kamera, så ville det ikke have kostet dig noget, men din tid. Før du sletter dem, så husk du kan lære en masse af dine værste fotos, opdage, hvorfor de ikke ser godt ud, så skal du ikke gøre det.
22
Praksis, praksis og praksis. Tage masser og masser af fotos - sigter mod at fylde hukommelseskortet (eller for at bruge op så meget som du har råd til at have udviklet, men ikke rode med film indtil du kan få ordentlige billeder hyppigt med et simpelt digitalt kamera: indtil da, er du nødt til at gøre mange flere grelle fejl at lære af, og det er rart at gøre dem for fri og finde ud straks, når du kan finde ud af præcis, hvad du gjorde, og hvorfor under de nuværende omstændigheder er det forkert). Jo flere billeder, du tager, jo bedre du får, og jo mere du (og alle), vil have dine billeder. Skyde fra nye eller anderledes vinkler, og finde nye emner at tage billeder af, og holde på det, og du kan gøre selv den mest kedelige, dagligdags ting ser fantastisk, hvis du er kreativ nok om fotografere det. Få at vide kameraets begrænsninger, også, hvor godt det fungerer i forskellige former for belysning, hvor godt autofokus udfører på forskellige afstande, hvor godt det håndterer bevægelse, og så videre.

Tips

  • At finde en interessant vinkel på et turist placering, se hvor alle andre tager deres billede, og derefter gå et helt andet sted. Du ønsker ikke det samme billede som alle andre.
  • Få dine fotos fra dit hukommelseskort ASAP. Lave backups, lave flere sikkerhedskopier, hvis du kan. Hver fotograf har eller vil opleve heartbreak for at miste en dyrebar billede / billeder, medmindre han eller hun dyrker denne vane. Back-up, back-up, back-up!
  • Når du optager billeder af børn, komme ned til deres niveau! Pictures kigger ned på toppen af ​​et barns hoved er som regel temmelig halt. Stoppe med at være dovne og får på dine knæ.
  • Installer software til fotoredigering og lære at bruge det. Dette vil tillade dig at rette farvebalance, justere belysning, beskære dine fotos og meget mere. De fleste kameraer vil komme med software til at gøre disse grundlæggende justeringer. For mere komplicerede operationer, overveje at købe, downloade og installere den gratis billedredigeringsprogrammet eller bruge Paint.net, en gratis letvægts fotoredigering program til Windows-brugere.
  • Hold en notesbog handy og gøre notater om, hvad der fungerede godt, og hvad der ikke gjorde. Gennemgå dine noter ofte som du praktiserer.
  • Saml en storby avis eller et eksemplar af National Geographic og se, hvordan professionelle fotojournalister fortæller historier i billeder. Det er ofte værd at rode rundt foto sites som eller deviantART for inspiration, også. Prøv Flickr s kamera finderen for at se, hvad folk har gjort med de billigste peg-og-skyd kameraer. Kig på Camera Data om deviantART. Bare ikke bruge så meget tid på at få inspiration, at det stopper dig fra.
  • Hvis kameraet har en halsrem, så brug den! Hold kameraet ud, så at halsremmen trækkes så langt som en kan, vil dette hjælpe støt kameraet. Desuden vil det også stoppe dig fra at tabe kameraet.
  • Upload til Flickr eller Wikimedia commons og måske en dag du vil!
  • Dit kamera er ligegyldigt. Næsten ethvert kamera er i stand til at tage gode fotografier i de rette betingelser. Selv en moderne kameratelefon er godt nok for mange slags skud. Lær din kameraets begrænsninger og arbejde omkring dem, ikke købe nyt udstyr, indtil du ved præcis, hvad disse begrænsninger er, og er sikker på, at de hæmmer dig.
  • Hvis du skyde digitalt er det bedre at undereksponere skud, da undereksponering er let at korrigere senere i software. Shadow detail kan inddrives, blæst højdepunkter (de rene hvide områder i et overeksponeret foto) aldrig kan genvindes, da der ikke er noget der for at komme sig. Film er det modsatte, shadow detail tendens til at være fattige i forhold til digitale kameraer, men blæst højdepunkter er sjælden selv med massiv overeksponering.

Advarsler

  • Når du tager billeder af mennesker, deres kæledyr, eller endda deres ejendom, bede om tilladelse. Den eneste gang, du tydeligvis ikke har brug for det er, når du optager en forbrydelse i gang. Det er altid høfligt at spørge.
  • Pas på at tage billeder af statuer, kunst, og selv arkitektur, selv om det er placeret på offentlige steder, i mange jurisdiktioner dette kan ofte udgøre en overtrædelse af ophavsretten til disse værker.

Ting du behøver

  • Et kamera. Uanset hvad du har eller kan låne, vil være godt nok.
  • Den største hukommelseskort, kan du få, hvis du er på digitalt, eller så meget film, som du har råd til at have udviklet sig, hvis du ikke er.