Wkidk

Sådan spiller risiko

Risiko er et spil i modsætning til alle andre. Det er sjovt som både en casual spil blandt venner, samt en seriøs strategi spil med dedikerede studerende på verdensplan. Formålet med Risk er at erobre verden ved at kontrollere hver territorium på et bord, der er et kort af verden. Da du ikke kan overtage verden i det virkelige liv, hvorfor så ikke gøre det i et brætspil? Læs videre for en detaljeret diskussion af reglerne i og strategien bag Risk.

Steps

Sådan spiller risiko. Forstå det grundlæggende mål med spillet.
Sådan spiller risiko. Forstå det grundlæggende mål med spillet.

Første del: grundlæggende opsætning

  1. 1
    Forstå det grundlæggende mål med spillet. Formålet med spillet er at erobre verden ved at kontrollere alle lande på brættet. Det gør du ved "besætte [ING] hver territorium på tavlen, og dermed eli [ING] alle andre spillere," ifølge spillets hæfte. Du vinder territorium ved at engagere andre spillere i et spil rullende terninger.
  2. 2
    Forstå hvad spillet kommer med. Spillet af Risk kommer med en foldbar game bord, et sæt på 72 kort, og forskellige hær tokens.
    • Risk bestyrelsen har 6 kontinenter - North Europe, South Europe, Europa, Afrika, Asien og den australske Øhav - og 42 lande.
    • Risk hære kommer i seks grundfarver, sammen med forskellige former for tokens, der angiver størrelsen af hæren. Hvert sæt har Infantry (som repræsenterer 1 "army") Cavalry (5 hære) og Artillery (10 hære).
    • En pakke med 72 Risiko-kort skal medtages. 42 kort er markeret med lande samt et infanteri, kavaleri, eller artilleri symbol. Der er to "wild cards" og 28 "mission" kort, der kommer med den hemmelige mission Risk variant. Der bør være fem terninger (tre røde og to hvide).
  3. 3
    Bestemme, hvor mange spillere kommer til at spille. Den totale mængde af hære, du starter spillet med, afhænger af, hvor mange spillere der er:
    • 6 spillere - 20 hære hver
    • 5 spillere - 25 hære hver
    • 4 spillere - 30 hære hver
    • 3 spillere - 35 hære hver
    • 2 spillere - 40 hære hver (dette varierer mellem udgaver)
  4. 4
    Opsæt din oprindelige territorier. Dette vil afgøre udgangspunktet for alle spillere. Hvert område skal have en "hær" i det på alle tidspunkter. Der er to måder at bestemme de indledende territorier:
    • Har hver spiller roll en terning (Standard regler). Den spiller, der rullede den højeste værdi vil vælge en åben territorium og placere en soldat i det. Flytning uret, vil hver spiller vælger et åbent område, indtil alle territorier er besat. Når spillerne har hævdet alle de 42 områder på brættet, spillerne placere deres resterende hære på områder, de allerede hævder i vilkårlig rækkefølge, de vælger.
    • Uddele kortene (Suppleant regler). Deal ud hele kortene, minus de to wild cards. Har hver spiller sted en af ​​deres hær stykker i hvert område i overensstemmelse med de kort, de holder. Skiftes gør dette.
  5. 5
    Bestemme rækkefølgen af leg med rullende terninger. Den spiller, der slår det højeste antal starter, med ordren rejser uret fra startende spiller. Spillet starter efter rækkefølgen af ​​spillet er blevet bestemt.

Del to: få og placere nye hære

  1. 1
    Forstå de tre sætninger til et turn: få og placere nye hære, angribe og styrkende. Dette afsnit vil fokusere på, hvordan nye hære tildeles i starten af ​​hver tur, og hvordan en spiller kan placere dem.
  2. 2
    Vid, at hver spiller kan indløse sine hære i uanset enhed s / han ønsker (infanteri, kavaleri, eller artilleri), forudsat at de alle tilføje op til det samme antal hære. Så hvis en spiller får syv hære ved begyndelsen af ​​sin tur, kan han indløse dem ved at få enten syv infanteri stykker eller ved at få en kavaleri stykke og to infanteri stykker (som tilføje op til syv).
  3. 3
    Få dine nye hære ved begyndelsen af hver tur. Ved begyndelsen af ​​hver tur, får spillerne flere hære. Antallet af hære bestemmes af:
    • Antallet af territorier du ejer. For alt tre lande, får spilleren en hær. For eksempel, hvis du havde 11 lande vil du modtage 3 hære, hvis du havde 22 lande, vil du modtage 7 hære.
    • Drejning i kortene. Cards kan drejes i, når du har en tre af en slags (f.eks alle tre kort har artilleri billeder), eller alle tre typer hære (soldat, kavaleri, artilleri). For første sæt kort du slår i, får du 4 hære, 6 for den anden, 8 for tredje, 10 for fjerde, 12 for den femte, 15 for sjette, og for hver ekstra sæt derefter 5 flere hære end det foregående sæt vendte i. Hvis du har 5 eller flere Risikofaktorer kort i starten af et sving, skal du slå mindst ét sæt dem i.
    • At eje alle de territorier et kontinent. For hvert kontinent at du helt dominere (ingen andre fjendtlige hære er til stede), får du forstærkninger. Du får 3 hære til Afrika, 7 hære for Asien, 2 hære til Australien, 5 hære for Europa, 5 hære til Nordeuropa og 2 hære til Sydeuropa.
    • Bemærk: hvis mængden af hære, du ville modtage i starten af din tur er mindre end tre, runde op til tre.
  4. 4
    Placer hære du har modtaget i begyndelsen af din tur, hvor du har en hær tilstedeværelse, uanset andelen. Hvis du ønsker, kan du placere en hær i hvert af dine territorier, eller du kan placere alle dine hære på ét territorium. Valget er op til dig.
    • Hvis der under starten af din tur, du vendte i et sæt af kort med et territorium, som du ejede, får du to ekstra infanterister. Du skal placere disse infanterister på det område er angivet af kortet.

Del tre: angriber

  1. 1
    Attack kun andre geografiske områder, som støder op til et område, du selv, eller som er forbundet til dig et territorium du ejer af et hav-lane. Du kan ikke angribe Indien fra Østeuropa, for eksempel.
  2. 2
    Attack vilkårligt antal gange fra en af dine territorier til alle tilstødende område. Du kan angribe den samme område mere end én gang, eller du kan angribe forskellige territorier. Du kan angribe den samme territorium fra den samme tilstødende position, eller du kan angribe det fra forskellige tilstødende positioner.
    • Forstå, at angribe er valgfrit. En spiller kan beslutte ikke at angribe på alle i løbet af en tur, kun indsatte hære.
  3. 3
    Erklær du kommer til at angribe. Erklær dine intentioner højt. For eksempel sige, "Jeg angriber Østeuropa fra Vesteuropa."
  4. 4
    Beslut, hvor mange hære du kommer til at angribe med. Fordi dit territorium, skal være besat på alle tidspunkter, skal du lade mindst én hær bagefter. Antallet af hære, du angriber med, vil bestemme, hvordan mennesket terninger får du til at rulle, når du firkantet ud modstanderen hvis område man forsvarer.
    • 1 army = 1 die
    • 2 hære = 2 terninger
    • 3 hære = 3 terninger
  5. 5
    Kast terningerne. Du ruller op til tre røde terninger, afhængigt af din troppe størrelse. Den forsvarende spiller ruller det samme antal hvide terninger som antallet af tropper i deres forsvarer territorium, med et maksimum på to.
    • Match op den højeste røde dør med den højeste hvide dør, og matche den næsthøjeste røde terning med den næsthøjeste hvide dø. Hvis der kun er én hvid matrice, kun matche den højeste røde matrice med den hvide matrice.
    • Tag en af ​​dine brikker fra angribende område, hvis den hvide terning er højere eller lig med dens tilhørende røde dø.
    • Tag en af ​​din modstanders brikker fra forsvarende område, hvis den røde dør er højere til dets tilsvarende hvide dø.
  6. 6
    Hvis du med held udslette alle de forsvarende hære i det område, du angriber, besætte området med mindst lige så mange angribende hære, som anvendes i angrebet. Hvis du angriber med tre terninger (eller tre hære), skal du kolonisere nyerhvervede territorium med mindst tre hære, selvom du kan vælge at kolonisere det med mere, hvis du ønsker det.
  7. 7
    Hvis der ved slutningen af din angribe tur, har du erobret mindst ét territorium, indløse en risiko-kort. Du kan ikke indløse mere end én Risiko kort på denne måde.
    • Men hvis du formår at udslette en modsat fuldstændigt ved at ødelægge hans eller hendes sidste hær, får du besiddelse af alle de Risk kort han eller hun måtte have haft i deres hænder.

Fjerde del: befæstning

  1. 1
    Forstå, at du ikke kan flytte hære rundt, indtil din næste angribe tur. For at holde dine områder sikkert fra angreb under dine modstanderes angreb faser, det er en vigtig strategi for at bevæge sig rundt stykker før slutter din tur.
  2. 2
    Omarrangere brættet. Flyt brikker til forskellige områder i slutningen af ​​din tur. Der er to regler om, hvordan du kan gøre dette:
    • Standard regel: Flyt vilkårligt antal hær stykker fra et enkelt område i et tilstødende territorium besat af dig.
    • Alternativ regel: Du kan flytte brikker hvor som helst, så længe udgangspunkt og destination kan nås ved at gå gennem en perlerække af tilstødende områder under din kontrol.
  3. 3
    Fortsæt med uret, indtil kun én spiller er tilbage.

Del fem: strategi

  1. 1
    Kend de tre grundlæggende strategier fundet i risikoen regelsæt. Risiko er et strategi spil, så det belønner spillere, der beskæftiger taktikker og som klogere end deres modstandere. De tre stykker af strategisk rådgivning givet til spillere af Risk regelsæt omfatter:
    • Prøv at holde hele kontinenter for at få bonus forstærkninger. Din magt måles i hæren forstærkninger, så det er en god strategi at få så mange forstærkninger som muligt.
    • Se dine grænser for opbygninger af fjendtlige hære, der kunne antyde en forestående angreb.
    • Sørg for at dine egne grænser er ordentligt befæstet mod fjendtlige angreb. Klynge dine forstærkninger meste langs din grænser for at gøre det sværere for fjender at trænge dit territorium.
  2. 2
    Vid, at hastighed er vigtig. En uoverensstemmelse i hæren styrke er især værdifuldt tidligt. Det betyder, at du skal prøve at indløse din risiko kort for forstærkninger tidligt, når forstærkninger tæller mere. Det misforhold betyder ikke så meget senere.
  3. 3
    Eliminer svage spillere med masser af risiko-kort. Eliminering svage modstandere med masser af Risk cards har to fordele: det bliver fjernet en fjende samt netting dig ekstra kort.
  4. 4
    Kend kontinent teorier. Spillere, der regelmæssigt spiller Risk vide, at visse kontinenter kan være mere fordelagtigt at tage kontrol over end andre kontinenter. De strategier omkring kontinenter nævnes:
    • Australien Theory. Start i Australien og holde kontrol over det. Dette vil give dig to ekstra forstærkninger pr tur, og det kan kun tilgås af et enkelt område. Byg tropper og bevæge sig op gennem Asien, når det begynder at svække.
    • Nordeuropa Theory. Begynd i Nordeuropa, befæste den mod Europa og Asien. Flyt ned til Sydeuropa, skåret gennem Afrika og bevæge sig op. Det fungerer på den antagelse, at Asien og Europa kæmper hinanden for at ekspandere.
    • Afrika Theory. Begynd i Afrika, befæste den mod Europa og Sydeuropa. Flyt venstre til Sydeuropa, skære igennem Nordeuropa og flytte til Asien gennem Alaska. Det fungerer på den antagelse, at Asien, Nord-Europa, og Europa kæmper hinanden for at ekspandere.
    • Prøv ikke at begynde i Asien, og det har for mange grænser for at befæste og vil hurtigt føre til over-ekspansion og spredning dine tropper tynd.
  5. 5
    Overvej at holde på en klynge af lande, der falder over flere kontinenter. Forsvare dine pensionærer og bygge tropper. Selvom du ikke vil modtage kontinent bonus hære i begyndelsen af ​​din tur, vil hverken nogen anden. Dette kræver at du forblive koncentreret nok til at bygge tropper til derefter udslette andre spillere, når de spredes svage.
  6. 6
    Opret allierede. Selvom dette ikke er skitseret som en "regel" i den officielle bog, oprette aftaler med spillere til ikke angribe bestemte områder, medmindre visse betingelser er opfyldt. For eksempel, "Ingen af ​​os vil ekspandere ind i Afrika indtil Jordan er ude af spillet." Dette vil gøre det nemmere at koncentrere din indsats i andre steder.

Tips

  • Der findes forskellige metoder til at spille, og dette er kun én. Der er et par andre variationer, herunder en, hvor du vælger en kapital og er nødt til at forsvare den, og en anden, hvor du får en mission kort og er nødt til at udføre den.
  • Når du har seks kort, er du forpligtet til at slå dem i. Dette er for at forhindre folk i at hamstring kort, indtil fordelene bliver meget bedre.
  • Én cool ting du kan gøre er at gøre din egen bestyrelse.
  • På de fleste spilleplader vil de forskellige kontinenter skelnes ved forskellige farver.

Advarsler

  • Aldrig tynde dine mænd ud for at 3men på dine grænser. Det beder om en større styrke til at komme og angribe dig der, da det ville være et svagt punkt.
  • Mens have nogle grænser gør en placering nemmere at forsvare, vil det også gøre det sværere for dig at udvide derfra.
  • Ved starten af ​​spillet kan det være fristende at vælge jord over hele linjen, men det er langt mere effektivt at fokusere på et område.