Wkidk

Sådan spiller mafia

Mafia (også kaldet Assassin, Werewolf eller landsby) er en gruppe rollespil om strategi, overlevelse, og evnen til at spotte et bedrageri. Den imaginære indstilling er en lille landsby, hvor den lokale byens borgere og Mafia er i en all out kamp for overlevelse.

Der er mange variationer af spillet. Den version er beskrevet her kræver et spil kort og virker bedst med mellem tolv og fireogtyve spillere.

Steps

Sådan spiller mafia. Delt op et spil kort, så der er et kort for hver person, der spiller (minus 1 for moderator).
Sådan spiller mafia. Delt op et spil kort, så der er et kort for hver person, der spiller (minus 1 for moderator).

Opsætning

  1. 1
    Vælg en moderator. Det er bedst, hvis denne person er en person, der kender reglerne og har spillet spillet før.
  2. 2
    Delt op et spil kort, så der er et kort for hver person, der spiller (minus 1 for moderator). Kongen vil altid være detektiv, og der bør være én konge. Dronningen vil altid være den læge, og der bør være en dronning. Vælg en dragt (som f.eks Clubs) for at være mafiaen. Der bør være 1 mafia medlem pr 3 landsbyboere, rundet ned. Sætte disse tre typer i bunken sammen med nok regelmæssige kort til alle andre bortset fra moderator.
  3. 3
    Bland kortene og få hver spiller tager et kort og se på det uden at vise det til nogen anden. Det kort, der er plukket, er det tegn, som den pågældende person spiller. Når alle har taget og kiggede på deres kort, vil moderator begynde spillet.
  4. 4
    Spil spillet gennem dagen og natten runder (som beskrevet nedenfor), indtil enten mafiaen er blevet elimineret, eller antallet af mafiaen og byens borgere er lig (i dette tilfælde, har mafiaen fuldstændig kontrol over de stemmeberettigede). Spillet begynder med en dag cyklus, hvor mafiaen endnu ikke ved, hvem de andre Mafia medlemmer er.

Nat cyklus

  1. 1
    Har moderator begynde nat cyklus ved at fortælle alle til at lukke øjnene og sætte deres hoveder ned.
  2. 2
    Når alle er "sover", moderator skal instruere mafia til at vågne op og vælge et offer. De mennesker, der har de mafia kort vil åbne deres øjne og beslutter indbyrdes (så stille som muligt), som de ønsker at dræbe. De informerer moderator af, hvem deres offer er (ved at pege på ham eller hende) og censor vil derefter fortælle mafiaen for at gå tilbage til at sove.
  3. 3
    Mødelederen vil instruere sheriffen til at vågne op. Sheriffen vil derefter påpege en person, som de mistænker for at være en Mafia-medlem og moderator vil lydløst indikere (gennem en thumbs-up eller thumbs-down) eller ej, at personen er medlem af mafiaen. Hvis Sheriffen var rigtigt at han eliminerer Mafia medlem og hvis han var forkert han kender en anden uskyldig (bortset fra ham selv eller en person valgte han fejlagtigt på en af ​​de tidligere nætter). Ordstyreren vil derefter instruere sheriffen til at vende tilbage til at sove. Bemærk: I en alternativ måde at spille, har Sheriff / Detective ikke automatisk fjerne Mafia medlem, han / hun har identificeret. Snarere er det op til sheriffen for at overbevise byens borgere den næste dag, som mafiaen medlem er.
  4. 4
    Lægen vil derefter blive bedt om at vågne op og vælge en person til at gemme. Lægen vil derefter (lydløst) peger på en person for at gemme. Han kunne også vælge at gemme sig (eller hende selv). Hvis den valgte person blive dræbt af mafiaen blev gemt, vil de overleve natten. Ellers sker der ingenting til den gemte person og den dræbte person vil dø.

Dages cyklus

  1. 1
    Ordstyreren vil derefter instruere alle til at vågne op undtagen den person, der blev dræbt - medmindre lægen præcist har forudsagt hvem mafiaen forsøgte at dræbe, i hvilket tilfælde denne person er blevet gemt. De døde ikke sladrer, så hvem bliver dræbt i spillet skal forblive tavs i resten af ​​spillet.
  2. 2
    Hold diskussioner. Byens borgere (dette inkluderer, sherif, og Mafia) bør diskutere de seneste begivenheder. Ingen kan vise deres kort, selv om de kan forsøge at overbevise andre om, at de er en vis rolle. Når diskussionen har udviklet sig til et punkt, hvor nogen har en mistanke, afspille provenu til beskyldninger.
  3. 3
    Foretag beskyldninger. På dette tidspunkt, kan nogen gøre en anklage mod en anden spiller om, at de tror, ​​at den anden person er en del af mafiaen. Når en beskyldning er foretaget, skal det blive udstationeret af en anden spiller, for anklagen skal træffes til afstemning. Når nogen er blevet anklaget og udstationerede, skal anklageren forklare ræsonnementet bag anklagen. Så andre spillere kan tale, hvis de mener, at anklagen er retfærdig.
  4. 4
    Forsvare den anklagede. På dette tidspunkt, kan alle, der vælger at forsvare de anklagede, og den anklagede har derefter ret til at forsvare sig selv og forklare, hvorfor der er ingen måde, at han eller hun muligvis kunne være en del af mafiaen. Dette kan finde sted i en trial-lignende indstilling, hvor de anklagede taler om en fiktiv alibi og ofte beskylder andre spillere i hans eller hendes sted. Spillers kan citere deres forhold til andre spillere som en grund til, at de ikke kunne være i mafiaen.
  5. 5
    Har en afstemning. Mødelederen spørger nu der mener, at tiltalte er skyldig, og en afstemning. Afstemningsproceduren måske eller måske ikke være anonym.
  6. 6
    Påfør dommen. Hvis et flertal af de stemmeberettigede spillere stemme skyldig, de tiltalte viser hans eller hendes kort og er nu betragtes dræbt. Hvis der ingen kort blev brugt, kan anklagede blot oplyse, hvorvidt de er i mafiaen. Hvis der ikke er et flertal af skyldig, anklagerne begynde igen. Dagen runde fortsætter indtil nogen er blevet erklæret skyldig og fjernet fra spillet, og natten runde begynder igen.

Variationer

  • I en venstreorienteret version af spillet sheriffen er erstattet af en revolutionær helt af de mennesker som Assata Shakur, Emma Goldman, eller Ernesto Che 'Guevara. Ligeledes mafiaen erstattes af FBI og vinde Spillet indebærer at fjerne alle de FBI-agenter. Folk, der spiller disse version af spillet generelt kalde spillet "Emma" eller "Assata" i stedet for "Mafia".
  • Mødelederen kan udvælge de mafia medlemmer, sheriffer, etc., af ham / hende selv. Det er godt, hvis moderator kender spiller niveauet af spillerne, og kan gøre en mere afbalanceret spil.
  • Giv en vis mængde tid (fem til femten minutter) før hver diskussion (så denne gang kan ske flere gange om dagen) for folk at tale hemmeligt. De kan ikke vise kort, men dette kunne være en tid til at forsøge at overbevise nogen, du er uskyldig, før de åbent beskylder dig.
  • En anden position givet ud kan være, at informanten. Denne person får at vide, hvem mafiaen er uden dem at vide, hvem hun / han er. Informantens job er at hjælpe byens borgere, men de er nødt til at være forsigtig, fordi hvis mafiaen mistænkte noget, vil han / hun sandsynligvis blive dræbt. Under den første nat, vil moderator fortælle mafiaen at gøre nogle form for tegn (f.eks hæve deres hænder omhyggeligt) og lad informant åbner hans / hendes øjne, og dermed se, hvem tilhører mafiaen. Se Beslægtede Googles nedenfor for en mere detaljeret beskrivelse om hvordan man spiller denne version af spillet.
  • Nogle andre roller, der anvendes for sjov, er Armor, der ikke kan blive dræbt af mafiaen og kun stemt ud, den Bandit, der ikke har nogen stemmeret, men ved, hvem mafiaen er, og arbejder for at hjælpe mafiaen, den advokat, der vælger en person til forsvare og denne person ikke kan blive stemt ud den følgende morgen, Rambo, der kan kaste en "granat" i nogen, og dræbe den person, og de to mennesker på begge sider i én omgang, og buschaufføren, der kan blindt ændre to folks roller. De eneste roller, der er absolut nødvendige, er, at den moderator og mafiaen.
  • En anden variation tilføjer kun to spillere til det oprindelige sæt, "Serial killer" og "Postmand". Den Seriemorder går EFTER lægen, så lægen kan ikke gemme, hvem han dræber. Den seriemorder kan blive dræbt af mafiaen, men, men stadig dræber nogen, tur. (Bemærk # 1: seriemorder er ikke mafiaen, så sheriffen kan ikke "afsløre" ham NOTE # 2:. Det er bedst ikke at afsløre kort, når du spiller med en seriemorder med fortælleren stadig kalder sin tur, selv når han er død.) Postbudet fungerer som en normal landsbyboer, bortset fra en lille overraskelse. Da han bliver dræbt, afslører han sig selv som postbud og går "postal", tager nogen med sig i graven.
  • For store grupper er det ofte interessant at have to separate, konkurrerende grupper af mafiaen.
  • Spillet kan gøres sværere for mafiaen, hvis de ikke kan kommunikere natten. Om natten, opregner moderator alle spillernes navne, og medlemmerne af mafiaen, uden at åbne deres øjne, gør et tegn på en spiller, der de ønsker at dræbe. Hvis mindst halvdelen af ​​mafia-medlemmer stemte for den samme person, kan han / hun dør, ellers ingen er dræbt. Mafiaen nødt til at vælge ofret i dages cyklus, sandsynligvis ved øjenkontakt, så borgerne ikke mærke til det. Selvfølgelig har de den første nat skal åbne deres øjne til at se hinanden.
  • Det er endnu mere spændende, hvis spillerne ikke vise deres kort, når de dør, er det kun ved slutningen af ​​spillet. Så byens borgere ved ikke, hvor mange mafia medlemmer er stadig i live.
  • Spillet kan også spilles som vampyrer eller varulve. Dette giver det en lidt mere af en Halloween føler.
  • En anden variation, forlader alt andet det samme, bortset fra at når alle vågner op, moderatorens fortæller en historie om, hvordan denne person døde, kan det være sjovt eller skræmmende, hvad du vil. Så alle stemmer om, hvem tror mafiaen er.
  • Et interessant twist: The Other (eller Alien). Nemmeste hvis du har lægen i spil. The Other vises som en landsbyboer. Efter mafiaen og lægen har gjort deres gerninger, den anden vækker. Hvis mafiaen plukket ham for drab, moderator giver den anden nogle tegn. Den anden er nu aktiv. Under den næste dag, bør de andre gøre alt muligt for at blive lynchet. Hvis det lykkes, de Øvrige vinder. (De andre taber, hvis lynchet før aktivering)
  • Nogle mennesker spiller dette spil med en tryllekunstner, der er på borgerne side og kan vælge at dræbe en person, som de har mistanke om er mafia hver nat og kan spare én person fra at blive lynchet af signalering til moderator.They kan gøre hver ting kun én gang om.
  • Den Lycan - De er en borger (de vide, om de er Lycan selv og endda en Mafia kan hævde at være Lycan), men hvis detektiv eller psykiske kontrol dem i løbet af natten, de synes at være en Mafia. Det er sorta suckish rolle at være, men det hjælper mafiaen. Hvis de dør, er de viste sig at være en Mafia.
  • Den Peeping-Tom - The Peeping-Tom er tilladt at åbne deres øjne på ethvert tidspunkt. Denne person kan finde ud af, hvem der spiller hver rolle i spillet, men det gør den person meget tilbøjelige til at blive dræbt af mafiaen.
  • Den Bedstemor With A Shotgun - Hvis Bedstemor med et haglgevær er besøgt af nogen i løbet af natten, at personen dør. Så hvis det psykiske eller detektiv undersøger hende, de dør. Hvis mafiaen forsøge at dræbe hende, er en tilfældig Mafia dræbt. Hun kan ikke blive dræbt af mafiaen. De mennesker undersøger hende ved ikke, om de døde på grund af hende, eller på grund af mafiaen eller whatnot. De er på borgeren holdet.
  • Amor - På den første nat Amor picks to personer til at være kærester. Hvis den ene af de elskende dør de andre dør af et knust hjerte med det samme. Så siger Amor plukket Bob og Bill til de elskende (bare tilføje, at de ikke behøver at være af modsat køn), hvis den næste nat mafiaen kill Bob, Bill også ville dø for den samme aften. De to personer vil blive advaret, når de er valgt, og ved, hvem den anden elsker er. Amor er på borgeren holdet. Alternativt kan de to elskende udpeges i starten af ​​spillet ved kortene (for eksempel, kunne de 2 hjerter og 2 af diamanter identificere de roller elskende). De elskende vil derefter blive vækket af moderator under første nat længe nok til at genkende hinanden.
  • kan du også tilføje en Romeo og Julie par. Hvis den ene af parret bliver dræbt eller lynchet den anden dræber dem selv og en anden person.

Tips

  • Realistisk set det mindste antal spillere, der er nødvendige for et spil er 7 (5 Byen vs 2 Mafia).
  • Det er ofte interessant at spørge Mafia medlemmer (og lusket byens borgere) omkring deres strategier, når spillet er slut.
  • Holde skarpt øje med hvem beskylder hvem, hvem støtter hvem, osv. Senere i spillet, kan der være en fase, hvor alle er gådefuldt at regne ud, hvem der kan være mafia, og at kende den stemmeberettigede record af mennesker kan hjælpe en masse.
  • Siddende i en cirkel, uden fancy tabeller eller musik, giver en isnende "heksejagt" luft til spillet. Glem ikke, at komme ind i dette spil er, hvad der gør det sjovt.
  • For at gøre spillet interessant, kan moderator fyldes op kreative og kunstfærdige historier om, hvordan offeret blev dræbt eller gemmes.
  • Hvis du har blevet dræbt, er det stadig sjovt at sidde og se hvordan spillet udspiller sig.
  • En fremragende strategi for en mafia medlem ville være at stemme off andre mafia-medlemmer. På denne måde vil ingen nogensinde mistænke ham / hende.
  • Antallet af Mafia bør ideelt set være en mafia for hver tre townspersons. Et eksempel ville være, hvis der er 16 mennesker, der spiller så bør der være 4 mafia, hvis der er 20 mennesker, der spiller, så bør der være 5 mafia. Brug af denne ratio, dybest set Byens borgere har en række mislynches til rådighed svarende til antallet af Mafia medlemmer minus 1. Hvis du tænker på det faktum, at antallet af korrekte lynches er nødvendige for at vinde spillet er lig med antallet af Mafia medlemmer, så kan du se, hvorfor dette 3-til-1 forhold skal opretholdes.
  • Når du øger antallet af spillere, vil du ønsker at øge antallet af karakter spillere. Det er især godt, når du har nok folk, at alle er trætte af at være en townsperson hver gang. På dette tidspunkt begynde at gøre op tilfældige tegn, der har evnen til at gøre visse ting. Det kræver mere arbejde fra moderator, der har at holde styr, men det kan være det værd for store spil.
  • En anden glimrende strategi, der er en lille smule sværere at trække ud og kræver at spille med en læge eller medic. En mafia medlem efter førende en afgift mod en anden mafia kan sige noget til effekten af ​​", hvis han / hun er mafia medic / lægen nødt til at redde mig." I løbet af natten, når medic er at vælge, hvem der skal redde person kunne også pege på sig selv. Dette vil give off den falske vibe til medic, at personen er sheriffen eller detektiv. Når mafiaen medlem har hans / hendes tur i løbet af natten, de skal derefter begå selvmord. Vælger at dræbe sin / hende selv. Hvis medic er smart at de skal spare mafiaen medlem fra hans / hendes eget selvmord. Fra da af mafiaen medlem vil have afskrækket mistanke for resten af ​​spillet, med mindre de er tjekket ud af sheriffen / detektiv.
  • Når du er kaldet til at vågne op det ville hjælpe dig, hvis du sidder stille op, og når du vælger nogen til at dræbe eller pege på nogen eller for at spare someone.Then når du bliver bedt om at gå tilbage til at sove gå ned igen så stille som muligt så når hver krop gør beskyldninger, de ikke tror, ​​du er mafiaen.
  • Når beskylder en spiller / forsvare sig selv spillere kan vælge at stole på fiktive argumenter, citerer alibier og fiktive tidligere begivenheder. Det er lettere at gøre, hvis moderator fortæller udførlige historier beskriver, hvordan offeret døde. Mens disse argumenter ikke kan faktisk bevise nogen skyldig eller uskyldig, kan de give oplysninger om, hvorvidt den mistænkte føler sig skyldig.
  • Der er mange variationer af dette spil. Du er velkommen til at eksperimentere.
  • Én måde at spille på er at have en information runde før dagen og natten runder. Mødelederen beder alle til at lukke deres øjne. Moderatorerne spørger så mafiaen til at vågne op og signalere til moderator, som de er, uden at dræbe nogen. Så Sheriff, så lægen, så andre særlige tegn. Dette gør det muligt for moderator at vide, hvem der er hvem, og en chance for byens borgere til at lytte efter spor såsom lyde eller bevægelser for dagtimerne runde.
  • Det værste giveaway en Mafia medlem kan gøre er at dræbe nogen, der havde beskyldt en mafia medlem i løbet af dagen, da det peger en hånd lige på mafiaen medlem, hvis nogen spørger "Hvem vil have gavn af det?"
  • Dette spil kan også spilles over et forum, som giver mere hemmeligholdelse og bedrag, såvel som en mere belejligt tidspunkt proces.
  • Det er en god ide at lave det eneste tidspunkt, hvor du kan vise dit kort være, når du dør. Ellers sheriffen får enorme magt for en runde (eller længere, hvis lægen beskytter ham), og hvis nogen viser aldrig hans eller hendes kort, det er en død giveaway, at han eller hun er Mafia.
  • Forsøg ikke at ty til tilfældige beskyldninger i første runde. Dette er det bedste tidspunkt at dømme folks adfærd. Også se på, hvem der ser ud til at være sikker på identiteten af ​​visse mennesker - de kunne være mafiaen.
  • Hvis kun moderator ved, hvor mange Mafia medlemmer er i spillet, så er der et element af gætværk.
  • Hvis du er sheriffen, og der er dig, en mafia medlem, og et townsperson sørg for, hvis du ved, hvem mafiaen medlemmet er, fortæller townsperson at du er sheriffen.
  • Hvis antallet af spillere ikke er et multiplum af 4, og du skal afvige fra den normale 3-til-1 Town til Mafia ratio, så nogle lappeløsninger i spillet er nødvendig for at opretholde retfærdighed. Bliver 1 off fra et multiplum af 4 kan ofte bare ignoreres (fx at have 3 mafiaen i en 11-player spil eller 3 mafiaen i en 13-player spil spiller meget på samme måde som 3 mafiaen i en 12-player game). Det er tilfælde, hvor der har 10, 14, 18, osv. spillere, hvor spillet moderator skal overveje at tilføje en anden Mafia medlem, men også samtidig give Byens borgere tilføjede roller som en læge, inspektør mv

Advarsler

  • Den første runde af et spil kan vare længere end en time. Den gennemsnitlige runde er omkring 10-45 minutter og et helt spil kan vare langt over 3,5 timer.
  • Husk, at hvis du spiller rundt yngre børn, har de en tendens til blurting hvem mafiaen er.

Ting du behøver

  • En stor gruppe af mennesker (normalt 10 eller mere)
  • Et spil kort