Wkidk

Sådan oprettes en Dungeons and Dragons karakter

Denne artikel vil fortælle dig den grundlæggende karakter skabelse proces at lave din egen spiller karakter i Dungeons and Dragons 3.5.

Steps

Sådan oprettes en Dungeons and Dragons karakter. Hver DM har forskellige 'husorden'.
Sådan oprettes en Dungeons and Dragons karakter. Hver DM har forskellige 'husorden'.
  1. 1
    Hver DM har forskellige 'husorden'. Spørg din DM før du starter. De kan sige 'nej halve orker', eller 'No onde bogstaver «. De kan endog have en anden plan for rullende din statistik!
    • Rollespil, eller "RPG" har specialiseret sprog. "Stats" er som regel dem statistikker på kernen af ​​din karakter, såsom styrke eller karisma. Sommetider andre ting, såsom hvor meget din karakter kan løfte, kaldes også en stat, men vi vil forsøge at holde det simpelt her.
  2. 2
    Roll din base evne scoringer, som beskrevet under beregninger. Efter ændre dem til løb disse vil blive din statistik. Mange, som "orc" eller "elf" er formentlig bekendt for dig gennem populære fantasy. Hvis ingen af ​​dem synes tiltalende, kan du altid gå med den velkendte "menneske".
  3. 3
    Vælg din race. Dette valg vil afgøre mange faktorer, herunder racemæssige feats, men det vigtigste i denne fase er, at det påvirker din statistik. Der henvises til din PHB for en fuld beskrivelse af dit valg.
  4. 4
    Vælg din tilpasning. Der er ni linjeføringer i spillet, og dybest set bestemme, hvordan din karakter ville reagere i en bestemt situation. For eksempel kan en kaotisk onde karakter, der ser en såret mand på den side af vejen, kan håne ham eller endda slutte ham og gå gennem hans lommer, mens en lovlig god karakter, kan haste til at hjælpe manden og helbrede ham, hvis det er muligt. Dette trin er vigtigt, fordi nogle af de klasser kræver, at du være af en vis tilpasning, eller har visse begrænsninger, som alignments du kan være. Beskrivelser af de tilpasninger, kan findes i PHB. Dit DM kan beslutte, at enhver klasse kan være enhver tilpasning, men den gennemsnitlige DM følger PHB regler.
  1. 1
    Køb færdigheder. Du har en række skill points, som du kan købe færdigheder (liste af færdigheder og beskrivelser kan findes i PHB). Jo højere din figurs intelligens, jo flere point får du. Se PHB til netop dine amount.Class færdigheder (opført i PHB i klassen beskrivelse), samt generelle færdigheder, koster et point per rang. Cross-klasse færdigheder er færdigheder en karakter klasse normalt ikke ville vide, og koster dobbelt. Også huske på, at hver færdighed har en tilknyttet modifier. Så hver gang du laver en rulle ved hjælp af en færdighed, du tilføjer antallet af indkøbte rækker samt den karakteristiske modifikator er forbundet med at dygtighed (skill beskrivelser angive, hvilke går med hvilke).
  2. 2
    Udvælge dine feat (r) En liste over bedrifter og deres beskrivelser kan findes i PHB.
  3. 3
    Forbered kendte magi. Gejstlige og druider har adgang til alle deres magi, men guider nødt til at konsultere deres DM for deres startende magi. Troldmænd skal vælge omhyggeligt, da de få de vælger, vil diktere deres rolle i spillet. Når du kun har nogle få valgmuligheder for hvert niveau, er det vigtigt at vælge klogt.
    • Brug start guld anført i PHB.
    • Vælg start-udstyr.
    • Check med dit DM først, kan han / hun kræver, at du købe varer gennem rollespil i spillet.
  4. 4
    Beregn og registrere spell save fm (besvær klasse, eller hvad modstanderen nødt til at rulle for at blive mindre påvirket af den fortryllelse.) # Andre ting at se på: to-hit bonus (bonus, når rullende for angreb), tumle modifikatorer, og enhver anden div. data. Alle disse kan findes i din PHB.

Beregninger

  1. 1
    Base evne score (stats): Roll 4 seks-sidede terninger 6 gange. Drop den laveste og tilsæt resten sammen.
  2. 2
    ~ Fordel hver rulle blandt dine kerne statistik (Strength [STR], Smidighed [DEX] forfatning [CON] Wisdom [WIS] Intelligence [INT] og karisma [CHA]).
  3. 3
    Ability modifiers: Den modifier afhænger af din Base Score.
  4. 4
    Base score - Modifier
  5. 5
    6-11.... 0
  6. 6
    12-13.... 1
  7. 7
    14-15.... 2
  8. 8
    16-17.... 3
  9. 9
    18-19.... 4
  10. 10
    20-21.... 5
  11. 11
    Ability modifikatorer vil blive brugt til at forbedre angreb, sparer, initiativ (slaget rækkefølge), og AC (rustning klasse). De vil også påvirke dine evner.
  12. 12
    For klasser -
    • Barbarian
  13. 13
    Hit dø D12
  14. 14
    Skill points på 1. lvl: (4 + Int Modifier) ​​x4
  15. 15
    Skill points på hvert lvl: 4 + Int Modifier
    • Bard
  16. 16
    Hit die: D6
  17. 17
    Færdigheder på 1st lvl: (6 + Int Modifier) ​​x4
  18. 18
    Færdigheder på hvert lvl: 6 + Int modifier
    • Cleric
  19. 19
    Hit die: D8
  20. 20
    Færdigheder på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  21. 21
    Færdigheder på hvert lvl: 2 + Int Modifier
    • Druid
  22. 22
    Hit die: D8
  23. 23
    Færdigheder på 1st lvl: (4 + Int Modifier) ​​x4
  24. 24
    Færdigheder på hvert lvl: 4 + Int Modifier
    • Fighter
  25. 25
    Hit die: D10
  26. 26
    Færdigheder på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  27. 27
    Færdigheder på hvert lvl: 2 + Int Modifier
    • Monk
  28. 28
    Hit die: D8
  29. 29
    Færdigheder på 1st lvl: (4 + Int Modifier) ​​x4
  30. 30
    Færdigheder på hvert lvl: 4 + Int Modifier
    • Paladin
  31. 31
    Hit die: D10
  32. 32
    Færdigheder på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  33. 33
    Færdigheder på hvert lvl: 2 + Int Modifier
    • Ranger
  34. 34
    Hit die: D8
  35. 35
    Færdigheder på 1st lvl: (6 + Int Modifier) ​​x4
  36. 36
    Færdigheder på hvert lvl: 6 + Int Modifier
    • Rogue
  37. 37
    Hit die: D6
  38. 38
    Færdigheder på 1st lvl: (8 + Int Modifier) ​​x4
  39. 39
    Færdigheder på hvert lvl: 8 + Int Modifier
    • Sorcerer
  40. 40
    Hit dø D4
  41. 41
    Færdigheder på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  42. 42
    Færdigheder på hvert lvl: 2 + Int Modifier
    • Wizards
  43. 43
    Hit dø D4
  44. 44
    Færdigheder på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  45. 45
    Færdigheder på hvert lvl: 2 + Int Modifier

Navngivning

  1. 1
    Navngivning er nærtagende og individualistisk, men du bør tage hensyn til sådanne ting som tonen i spillet (såsom fjollet), den genre (normalt fantasy-eventyr, men D & D 3.5 giver mange indstillinger og udvidelser godt udover dette), og din figurs baggrund (en midt-østlige stil karakter er usandsynligt, at blive kaldt "Ed").

Tips

  • Pick karakter udseende og baggrund. Selvom dette trin ikke er nødvendigt for den gennemsnitlige dungeon crawl, det gør rollespil mere interessant. Hvis dette trin ikke kræves af din DM, så prøv at gøre det anyways, da det vil gøre tingene enklere, når du vælger feats og færdigheder. Hvis du beslutter dig for at lave en helt kendt til opladning i kamp på hans trofaste ganger med en forrygende retfærdighedens sværd, uvidende om enhver fare for sig selv, chancer er du vil være på udkig efter en melee klasse, der kan svinge et sværd. Måske du ønsker at købe færdigheder rækker, der øger din evne til at håndtere din hest, feats, der øger dine sværd færdigheder og et løb, der vil gøre din klasse stærkere.
  • Må ikke bekymre dig, hvis det tager lang tid. Med praksis, kan du oprette tegn i løbet af få minutter.
  • Hvis der er nogen oplysninger, som du ikke kender, 99% af den tid, du kan finde det i Player Handbook (PHB), eller ved at spørge andre spillere.
  • Have det sjovt!

Advarsler

  • Billede: charactersheet_901.pdf forvirrende ret?

Ting du behøver

  • Du skal bruge V.3.5 Spillerens Håndbog med henblik på at gøre din karakter, også et komplet sæt af terninger, herunder 4 D6 (6 sidede terninger) til at generere din statistik. Den "D" angiver terninger. En række før det er, hvor mange af denne type, mens tallet efter "D" angiver antallet af sider på der dør. Et komplet sæt indeholder 1d4, 1D6, 1D8, 2d10, 1D12 og 1D20.
  • Skrot papir og et stykke til registrering af de endelige resultater (eller en karakter ark).