Wkidk

Sådan laver du din egen brætspil

Så du ønsker at gøre et brætspil? Følg nedenstående trin, og have det sjovt at lave din egen brætspil!

Steps

Sådan laver du din egen brætspil. Bestem den aldersgruppe af dine spillere.
Sådan laver du din egen brætspil. Bestem den aldersgruppe af dine spillere.
  1. 1
    Bestem den aldersgruppe af dine spillere. Kendskab til aldersgruppen dine tentative spillere ville tillade dig at designe spillet så simpelt eller så detaljeret, som du ønsker det skal være, og vil give dig mulighed for at oprette alderssvarende regler. For eksempel, hvis du designer spillet for små børn ville du ønsker at skabe noget, der er enkel, let at forstå, sjov, og vil fremme kammeratskab og læring blandt børnene på samme tid. For voksne, kan du skabe noget, der er mere konkurrencedygtigt og spændende.
  2. 2
    Tænk på et tema og årsagen til dit spil. Er du interesseret i at skabe et spil, der er baseret på en færdighed, som Pictionary, Scrabble eller Clue? Eller er du mere interesseret i at skabe en sti spil, der er udelukkende baseret på held og tilfældighed, som Chutes og Stiger? Hvis det er tilfældet, vil det være en, hvor du er en pirat, og skal rejse havene til at finde forsvundne skat eller vil du blive fanget i Haunted Mansion og er nødt til at undgå de monstre og spøgelser? Brug ideer fra eksisterende spil til at hjælpe dig i gang. Du kan endda gøre temaet om en bog!
  3. 3
    Kortlægge de regler og anvisninger for spillet. Så meget som muligt, så prøv at holde de regler, så enkel, at nye spillere vil fange på hurtigt og vil have en sjov spiloplevelse i almindelighed. Her er nogle ting at huske på, når du opretter regler:
    • Er spillet betød rent for nydelse formål, uddannelsesmæssige formål, eller en blanding af begge dele?
    • Hvad er minimum og maksimum antal af spillere, der kan spille?
    • Hvor mange pladser i bestyrelsen / variationer på historie vil du nødt til at holde spillet interessant for flere skuespil?
    • Hvad er de brikker, der er nødvendige for spillet? (Spillernes markører, terninger, kort, osv.)
    • Hvad er det endelige mål med spillet? Gør spillerne kapløbet om at nå til en endelig destination (som i Candy Land), eller konkurrerer om at samle goodies (ligesom i Matador)?
  4. 4
    Skitser en kladde af dit bord design. Dette vil tillade dig at afgøre, om du har brug for at medtage flere eller færre detaljer i din endelige design. Du kan vælge at oprette dine egne designs til billeder og billeder, der vil gå på dit spil, men hvis du hellere vil bruge færdiglavede billeder, der er mange ressourcer på internettet, som du kan gøre en søgning på og hente. Nødvendige komponenter til et traditionelt spil bord omfatter:
    • En sti. Sørg for at tilføje start-og efterbehandling steder og at udstikke en klar retning for den karakter (e) til at rejse sammen. Beslut, om eller ikke at splitte eller loop stien for at tilføje variation eller forlænge spillets tid.
    • Positioner, som lander. Disse kan udpeges af figurer (firkanter, cirkler, trekanter), eller trukket genstande / steder (trædesten, øer, skyer). Sørg for, at nogle positioner omdirigere spillere, instruere dem i at afhente kort eller få dem til at vinde / tabe poster. Ved udformningen stillinger, der omdirigerer spillerne til andre steder, være omhyggelig med ikke at skabe nogen dominoeffekt (ex. a Go Back To Spaces position, der sender tager en spiller til en Move Ahead Five Spaces position). For et renere look, farvekode de holdninger til at repræsentere forskellige kommandoer (i modsætning til at skrive dem ud).
    • Spillekort. Et tilfældigt blandes sortiment af kortene tilføjer variation til en uforanderlig game vej ved at påvirke spillerne i uventede måder. Et kort ofte fortæller en hurtig historie om en begivenhed, der tilstøder en spiller og derefter ændrer hans eller hendes score / stilling / akkumulerede varerne herom. Har forskellige typer af kort (ex. kort, der ændrer en spillers placering, kort, der ændrer en spillers statistik, kort, som spillerne kan samle hele spillet til at repræsentere resultater, og / eller kort, der kommando spillere at gøre tingene i det virkelige liv som dans, synge, lave en vejrmølle, tegne den person deres venstre osv.) i høj grad vil øge antallet af måder, hvorpå et spil kan udfolde sig.
  5. 5
    Påfør design til en base bord. Du kan bruge en lang ark papir, men det ville være bedre at vælge en mere robuste materiale såsom pap, karton eller plakat bord, så dine spil stykker vil ikke blive slået-over, hvis der er en brise. (Hvis du beslutter at bruge papir til din base det kan lamineres, så det er vandtæt og vil ikke få let revet fra hinanden.) Hvis du ikke ønsker at købe nyt materiale, brug gamle pizzaæsker, pappet i gamle bindemidler, eller endda bord fra et gammelt spil, som du ikke bruger længere, bare male over det materiale eller dække med rent papir at gøre plads til et nyt design. Når du er klar, dekorere brættet med det design, du skitserede.
    • Der er ingen grænse for de ting, du kan bruge til at dekorere dit bord - brug færdiglavede udskrifter, mønstrede papir, maling, markører - noget, der vil give dig mulighed for at peppe dit bord og gøre dit design pop-up!
    • Gør dit bord design så levende som muligt, så at fange og fastholde interessen for dine spillere.
  6. 6
    Opret spillebrikker. Du kan tegne billeder på papir, så tape eller lim dem til din foretrukne materiale, såsom let karton (den type, der anvendes på korn-kasser), og hvis lave et spil til familie eller venner, kan du endda bruge spillernes fotos. For at gøre stykkerne står, skære en strimmel pap, som du kan folde ind i en 3D-trekant (svarende til billedramme står), og derefter holde sig til bagsiden af ​​stykke for støtte. En anden måde at gøre brikker, der står, er at lime håndværk skum til bunden af ​​det foldede stykke papir. Du kan også bruge stykker fra andre spil sæt. Du kan lave de vandelskrav stykker i overensstemmelse med de Pladsholdere såsom kort eller poletter, tegne disse ud så godt. Gode ​​materialer til brug for spil kort er kartotekskort eller karton.
    • Hvis dit spil involverer brugen af ​​en terning eller spinner, kan du bare bruge dem fra dine eksisterende spil, eller oprette din egen fra pap og markører. For at gøre dette, skal du have en PIN-kode, en cirkel peice af pap og en pap pil og en markør. Stick stiften gennem pil og stykke pap. Så dekorere.
    • Print ud anvisningerne for dit spil så godt, så spillerne kan blot henvise til, at hvis du ikke er rundt for at forklare reglerne.
  7. 7
    Test og teste igen. Test din prototype design med patientens familie og venner for at løse eventuelle uforudsete fejl eller faldgruber. Sørg for, at spillets regler er fair, og at spil koncept er sjovt og lærerigt at målgruppen.

Tips

  • Få holdninger og idéer fra andre, før du færdiggør dit spil. Spørg dine venner, familie, og tænker på dig selv, "Er dette, hvad jeg vil?" Husk, vil dine venner og familie til at spille med spillet så godt, så du vil have det til at være tiltrækkende for dem så meget som muligt.
  • Leg med reglerne.
    • For eksempel, i stedet for altid at flytte et bestemt antal pladser i en sti spil giver spilleren med incitamenter eller specielle tokens til at bevæge sig i forskellige retninger for en given periode.
    • Tilføj spil rum, der tager dig til andre områder, eller ville tredoble din næste kast.
    • Har en anden ende mål i stedet for blot lander på "finish" rum - lander på vand springvand 10 gange, indsamle alle de guldstykker, osv.
    • Brug en matrice eller lave kort, der viser, hvilke farver til at flytte til (som i Candy Land).
  • Gør mini brætspil for på farten. Du kan også lave brikker med store perler, flaske caps, og gøre nogle med polymer ler.
  • Glem ikke låget! Gør det ser kreativ og fuld af farver afhængigt af temaet.
  • Hold brætspillet pæn og professionelt udseende. Må ikke være tilfredse, før du får veludført arbejde.
  • Hvis dit brætspil design indebærer lige kasser, brug en lineal når om det ud på brættet for at gøre det ser pænt og ryddeligt.
  • Du kan overveje at designe grundlæggende og avancerede regler til at appellere til dem, der foretrækker en enklere eller mere omfattende spil. Hvis koden er implementeret korrekt, kan de grundlæggende regler hjælpe med at introducere en spiller til spillet gør det enklere at tilpasse sig mere avancerede regler senere. Tilføjelse valgfrie regler kan appellere til en spillers kreativitet. Et spil med de officielle regler og samtidig fremme brugerdefinerede regler vil appellere til spillernes frihed.
  • Giv ikke dit spil en kedelig eller brugt tema.
  • Må ikke lave et spil, der har en uklar tema, da det kan forvirre dine spillere så godt.

Advarsler

  • Sørg for at du har en oplagt vinder. Hvis spillerne både kan indsamle genstande for at score point og race hinanden over målstregen, kan det hurtigt blive uklart, hvem der er foran hvem. Sørg for at klart at fastlægge, hvilke af disse ting er mere værd, og hvorfor.
  • Sørg for at dine spillets regler er fair. Pointen med spillet er at skabe en fornøjelig, sjov og positiv oplevelse - og ikke gnist misforståelser blandt players.If du gnist eventuelle misforståelser vil det formentlig føre til en meget stor argument.
  • Hvis du planlægger at udgive og sælge dit spil design, sikre at du ikke krænke nogen tydelige ophavsret. Du ønsker måske at overveje at ændre noget, der kan blive et mål for retssager.
  • Må ikke gøre reglerne for kompliceret. Hold dem korte og enkle. Alt for kompliceret, vil gøre spillerne mister interessen hurtigt og kan også gøre det svært for dig at gøre.

Ting du behøver

  • En base for din brætspil - Pap, karton, plakat bord, gamle pizzaæsker eller gamle brædder fra andre spil, du ikke bruger længere.
  • Spillebrikker - Brug eksisterende stykker fra dine andre spil, eller designe din egen.
  • Dice, spinderier, eller kort - Du kan enten bruge en fra et andet spil, eller være kreativ og lave dine egne. Spinners kan nemt gøres med et stykke pap eller skum til farveblyanter og markører dekorere det med dine egne brugerdefinerede billeder, en pil (kan laves fra byggeri papir eller plakat), og en skrue.
  • Tegning og farvelægning materialer - Markeringer, maling, kuglepenne, blyanter, osv.
  • Design stykker - Computer udskrifter, magasin udskæringer, familie fotos osv.
  • Saks
  • Lim eller tape
  • En lineal
  • Brugsanvisning
  • Paint (valgfri)