Wkidk

Sådan gør de syv spil i Parelli

Pat & Linda Parelli naturlige horsemanship metode bruger disse "Syv Games" som et fundament for resten af ​​programmet. Disse spil er baseret på "spil", at heste lege med hinanden. De første tre kampe, "princippet" spil, fokusere på at etablere tillid og accept i din hest. De sidste fire spil er "formålet" spil, der forbedrer kommunikationen mellem dig og din hest. For detaljerede eksempler på de syv kampe fra Pat Parelli selv, at www.ParelliConnect.com go, I forbindelse med denne artikel, alle syv kampe finder sted på jorden med din hest On Line.

Steps

Sådan gør de syv spil i Parelli. Når du har foretaget din vej gennem disse spil, betyder det ikke, at du er færdig med dem.
Sådan gør de syv spil i Parelli. Når du har foretaget din vej gennem disse spil, betyder det ikke, at du er færdig med dem.
  1. 1
    Den venskabskamp. Dette spil handler om at få din hest til at være sikker på sig selv, i hans miljø, i dig, og hvad du underviser ham. I praksis betyder dette, at få din hest til det punkt, hvor han er helt tryg ved at du er i nærheden af ​​ham, røre ham, og at henvise til en Parelli-isme ", tager den tid det tager."
    • Begynd med at sørge for din hest er komfortabel med at du bliver i hans rum. Begrebet tærskelværdier er meget vigtig her. Hvis han er resistent over for tanken om at blive rørt, ikke haste det. Brug et reb (eller en gulerod Stick & Savvy String, hvis du har en) og let smide det over hans nakke, ryggen, hans bagpart, omkring hans ben, bruge etc. en let og stabil rytme. Denne øvelse er en måde at teste hvilke områder din hest er okay med dig at røre, og hvilke der er han resistent over for.
    • En gulerod Stick er et vigtigt redskab i Parelli metoden, især inden for de syv kampe. Guleroden Stick er ikke en pisk, det virker som en forlængelse af din arm.
    • For venskabskamp, ​​skal du bruge følgende retningslinjer: Rhythm, Afslapning og tilbagetog. Hvis din hest er ubehageligt med noget, tilbage fra (tilbagetog). Når din hest er komfortabel med dig røre ham over hele (med reb / ​​Savvy String, gulerod Stick, og i sidste ende din hånd), er du klar til at gå videre til det næste spil.
  2. 2
    Porcupine spil. Dette spil er navngivet som sådan, fordi det lærer hesten at bevæge sig væk fra et punkt pres, eller en "fornemmelse". Det er vigtigt at være progressiv med dette spil, hvilket betyder at få din hest til at give dig mere, mens kræver mindre stimulation fra dig.
    • Et godt sted at starte er ved at placere din hånd på Zone 1 (næsen), og forsøge at bakke din hest op baseret på denne touch. Øg langsomt trykket, indtil han reagerer og bakker op.
    • Ideen om "faser" er afgørende for dette spil. I ovenstående eksempel, er fase 1 den mindste mængde af mulige tryk. Væsentlige, det er den handling at placere din hånd på hesten. Hvis hesten ikke reagerer, flytte til fase 2 - lidt mere pres. Hvis det ikke virker, skal du flytte til Fase 3 - lidt mere insisterende. Hvis han ikke reagerer på fase 3, flytte ind Fase 4 - uanset hvad mængde pres, det tager at få et svar. Dette betyder ikke at ramme, slå, osv. Kom til fase 4 betyder, at du har støt øget pres. Så snart hesten reagerer, slippes trykket totalt.
    • Med tiden praksis & gentagelser vil din hest tage færre og færre faser for at opnå den ønskede respons. I det øjeblik du slipper trykket er en bred vifte af venskabskamp - "Du gjorde, hvad jeg ville have dig til at gøre, så jeg har tænkt mig at fjerne trykket."
    • Dette spil gælder ikke kun til næsen. Brug lignende metoder, med henvisning til de fire faser, sammen hans side, til at løfte hans ben, dreje hovedet, etc.
  3. 3
    Den drivende spil. Mens Porcupine Game handler om konstant tryk, Driving Game handler om rytmisk pres, eller i sidste ende de "forslag" for pres. Den Driving Game er en logisk progression af Porcupine Game.
    • Anvend de samme fire faser, undtagen denne gang, snarere end at bruge hånden, og støt stigende pres eller vægt bag det, bruge en gulerod Stick og "tap" hesten. Fase 1 er lys, rytmisk aflytning, fase 2 lidt stærkere, og så videre. Det er vigtigt, at du opretholde en stabil rytme gennem faserne. Den hastighed og rytme af trykket bør ikke ændre, kun den mængde kraft bag trykket.
    • Denne proces kan anvendes til sikkerhedskopiering, bagfjerdinger udbytter mv Som nævnt ovenfor for mere detaljerede beskrivelser og faktiske demonstrationer af de syv Spil fra Pat Parelli selv, at ParelliConnect.com go.
  4. 4
    Yo-yo spil. Det er ret nemt at se, hvorfor dette spil blev udnævnt som det var. Brug de fire faser, ryg din hest op en ønsket mængde og derefter bruge en tilbagetog bevægelse for at bringe ham tilbage. Som Pat siger, "Jo bedre din hest bakker op, jo bedre han vil gøre alt andet."
    • Til at sende din hest, skal du bruge de fire faser. Fase 1 er meget lille bevægelse (i virkeligheden, vrikke en finger tæller som fase 1), fase 2 er mere udtalt, og så videre. På samme tid som du skifter faser vedtage en mere insisterende, hæk kig på dit ansigt og en dominerende kropsstilling. Når du ønsker at bringe ham tilbage i dig, hjul i tovet med en rolig hånd-over-hånd bevægelse med en blød, indbydende udseende på dit ansigt. Kropssprog er meget vigtigt i de syv kampe, men det er det af særlig betydning i denne del af Yo-Yo Game.
  5. 5
    Circling spil. Det er vigtigt at bemærke forskellen mellem den Circling Game og lunge. I Circling Game, er det hesten ansvar at opretholde gangart, hastighed, retning og fokus. Det er ikke en hjernedød cirkel, han skal forblive afstemt til, hvad du beder om. Samtidig skal du udvikle de tre dele af Circle Spil: Den sender, allow og bringe-back.
    • På send er præcis, hvad det lyder som: at sende hesten ud på en cirkel, der er udpeget omkreds. For at sende, stå på ét sted og sende hesten ud til enden af ​​rebet. Derefter fører hesten fremad, indtil han begynder kredser med rebet resterende relativt undervist. Når hesten bevæger sig på en cirkel, du bo i "neutral" (vende i samme retning, ikke følger hesten med dine øjne eller mikrostyre). Så længe han bliver på denne vej, behøver du ikke blande sig. Dette er muligt.
    • Når du ønsker at bringe hesten tilbage, vedtage det samme kropssprog, som du gjorde da du bragte ham tilbage i Yo-Yo Game.
    • Øv Circling spillet i begge retninger, ved varierende længder og hastigheder (walk & trav).
  6. 6
    Den sidelæns spil. Til at begynde, er det mest effektive til at bringe hesten, så hans hoved står over for en mur eller barriere af en slags. Brug rytmisk tryk med en gulerod Stick (faktisk ikke røre ham, men vrikke pinden og snoren nær hestens bagpart), gå mod hesten, der er forblevet vinkelret på barrieren. Dette vil sandsynligvis ikke resultere i en perfekt Sideways bevægelse lige væk, men skiftevis gentagelse og tilbagetog vil hjælpe dig med at undgå frustrationer og samtidig opfylde det ønskede resultat.
    • Hvis du er bekymret for, at din hest ikke kan reagere godt på dette, får et par stykker af hegn eller paneler og gå på den anden side af det, mens du bruger dit Gulerod Stick som en forlængelse af din arm for at anvende foranledning af tryk på bagpart.
  7. 7
    Squeeze spil. Dette spil indebærer at få din hest komfortable med "klemme" mellem objekter. Til at begynde, skal disse objekter være relativt langt fra hinanden, så din hest er villig til at forsøge det. For eksempel spiller Circling spillet en smule tættere på en væg eller barriere end normalt, med en smule kortere linje end normalt. Hvis du tillader en 10 - til 15-fods mellemrum mellem dig og barrieren og du opmuntre din hest til at gå igennem det rum, du spiller Squeeze Game.
    • Svarer til at bruge Phases, vil din hest være mere komfortabel med stadig mindre rum for længere (og mere effektivt) du spiller dette spil. Det handler om tærskler. Hvis din hest vil gå igennem en 15-fods hul, men ikke en 10-fods hul, ikke holde skubbe ham til at gøre det gennem 10-fods hul. Retreat, flytte tilbage til en 15-fods (eller endda 20-fods) hul, og langsomt arbejde tilbage mod denne tærskel.
  8. 8
    Når du har foretaget din vej gennem disse spil, betyder det ikke, at du er færdig med dem. Du skal spille, eller i det mindste henvisninger, disse spil, hver gang du er sammen med din hest, uanset hvilket niveau horsemanship du opnå. Dit forhold til din hest vil vokse stærkere, og din horsemanship vil forbedre som resultat. Igen kan yderligere oplysninger om Parelli syv spil kan findes på ParelliConnect.com

Tips

  • Hyppigere kortere sessioner er bedre end mindre hyppige længere sessioner. De bliver bare kedeligt for dig og din hest.
  • Det er nyttigt at kende din heste historie (har hun nogensinde blevet trænet med denne metode eller anden måde? Var hun misbrugt? Osv.)
  • Husk, at noget gjort med hånden, skal også gøres med din gulerod stok og kyndige streng, for at vise din hest er det ikke en pisk, men en forlængelse af din arm.
  • Må ikke begynde at gøre dette og derefter beslutte, det er spild af tid - du nødt til at gå hele vejen til enden. Du vil ikke fortryde det, hvis du har gjort det rigtige!
  • Må ikke skubbe din hest til noget den ikke ønsker at gøre. Det vil svække den tillid obligation. Hvis hesten virker ubehageligt med noget, så tal med din hest, så lad det vide, at alt kommer til at være ok. Men vær sikker på du ikke rose ham for at handle ud eller spooking. Dette vil lære din hest til at handle skræmt stedet for at lære at være sikker.
  • Hver træningssession skal afsluttes på en god bemærkning og med lidt fri tid og nogle spilletid.
  • Husk, at din hest forsøger virkelig hårdt, så de bør roses, selv om de kun slags gøre det.
  • Husk, at dette kommer til at tage en masse tid og tålmodighed og din hest kommer ikke til at gøre alting rigtigt første gang.
  • Forskellige heste lærer forskelligt. Denne artikel er for de mere "grundlæggende" hest.

Advarsler

  • Individuelle resultater kan og vil variere, og dette er blot en retningslinje. Næsten intet om hestens uddannelse er mejslet i sten.
  • Misbrugt hest = tage forsigtighed! De kan ikke lide dig vinke arme eller skubbe dem eller vinke bly reb, så bare prøv at være blid og meget tålmodig med dem.
  • Aldrig hit eller råbe på din hest. Det er kun kommer til at forværre dem og gøre tingene værre. Forbliv rolig.
  • Denne uddannelse vil være meget hårdere med nogle heste.
  • Hvis du føler, du er frustreret, vil din hest føle det også. Stop. Du kommer ikke til at få overalt. Tage lidt tid til at slappe af, vent 10-15 minutter og derefter starte igen.
  • Hvis din hest er at have en rigtig dårlig dag, ikke engang starte. Det kommer ikke til at fungere. Prøv i stedet bare at spille den venskabskamp ved petting dem og bruge det til at bygge en obligation med din hest.
  • Selv hvis du har haft den værste træning nogensinde ender altid på en god note. Vil du have de sidste ting din hest husker at være dig råben på ham? Nej Du ønsker det skal grooming eller spille eller bare givende og klappede.