Wkidk

Hvordan til at huske et spil kort

Forestil dig at være i stand til at huske rækkefølgen af ​​kort i et helt dæk (eller to) så hurtigt, som de kan blive behandlet. Hemmeligheden af ​​korttællere er en hemmelighed mere. Brug af hukommelsen slot teknik nedenfor, du også kan huske en tilfældig (eller stablet) kortene i orden med en visning. Det tager lidt tid at sætte op og en masse øvelse, men når du har fået det ned, vil du være i stand til at imponere dine venner.

Steps

Hvordan til at huske et spil kort. Huske rim "otte konger truede med at spare femoghalvfems dronninger for en syg knave" dette er den rækkefølge kortene 'rækker vil køre i 8-k-3-10-2-7-9-5-Q-4-a -6-j.
Hvordan til at huske et spil kort. Huske rim "otte konger truede med at spare femoghalvfems dronninger for en syg knave" dette er den rækkefølge kortene 'rækker vil køre i 8-k-3-10-2-7-9-5-Q-4-a -6-j.

Stablet deck-metoden (snyd)

  1. 1
    Huske rim "otte konger truede med at spare femoghalvfems dronninger for en syg knave" dette er den rækkefølge kortene 'rækker vil køre i 8-k-3-10-2-7-9-5-Q-4-a -6-j
  2. 2
    Huske ordet "jagtet" dette er den rækkefølge dragter vil køre i chsd
  3. 3
    Arranger dine dæk efter det mønster, 8c-kh-3s-10d-...
  4. 4
    Brug dette i magiske tricks, som kræver en på forhånd aftalt dæk eller foregive at have "udenad" det

Memory palads metode

  1. 1
    Byg et memory slot. En hukommelse palace er et sted i dit sind (ofte baseret på et virkeligt sted) med mange værelser, som man kan "placere" ting eller mennesker i, at du kan associere med ting, du skal huske. Så, når du har brug for at huske de ting, du mentalt "walk" gennem værelserne. Konstruktion af en memory palads tager lidt tid og vedholdenhed, men når du har det, kan du bruge det til næsten alt, du har brug for at huske.
  2. 2
    Huske følgende rækkefølge:
    • A = 1, B = 2, C = 3, D = 4, E = 5, F = 6, G = 7, H = 8, I = 9 O = 0. Bemærk der er ingen ti, kun 0. Zero bliver O (lyder som oh) for bekvemmelighed. Det ser det samme.
  3. 3
    Tænk på et to-cifret tal. Nu konvertere det ved hjælp af tabellen ovenfor bogstaver:
    • For eksempel: tænk på 34.. Tag 3.. Med fingrene ud tælle bogstaverne til 3, A, B, C. Gør det for 4, D. Så du har cd. Nu kommer den tricky bit. Du er nødt til en eller anden måde associere disse bogstaver, CD, med en person.
  4. 4
    Lav en liste over 100 personer. Brug nummeret alfabet beskrevet ovenfor til at komme op med 100 mennesker, hvis første og sidste initialer korrelerer til hvert nummer fra 00 til 99.. Du kan bruge kendte mennesker, venner og kollegaer, hvem det tager for dig at få dine 100 personer. Som et eksempel tager nummer 48.. Det vil resultere i DH (4 = D og 8 = H), så du kunne nævne Damon Hill, den berømte motorsport mester. For at huske et spil kort, naturligvis, skal du kun 52 mennesker, men har 100 vil være nyttig for andre bestræbelser, så godt.
  5. 5
    Tildele en handling til hver af dine 100 personer. Handlingen for Damon Hill, for eksempel, kunne logisk være at køre en racerbil. Handlingen du tildeler til hver person kan være noget, du ønsker, så længe det er noget du kraftigt forbinder med denne person og let kan huske. Du skal også sørge for, at hver person har en unik handling. Det er den hårde del, men det er meget vigtigt.
  6. 6
    Tildel hvert kort et menneske og en handling, ved hjælp af denne metode. For eksempel vil seks af klubberne oversætte numerisk til 63 (de 6 forbliver et tal, og "C" i "klubber" lig 3 ifølge skemaet ovenfor). Dit nummer 63 person kan være Frank Capra, direktør for den klassiske Filmen "Det er en Wonderful Life". Hans handling kan instruere en film, mens i sneen. Således seks af klubber bliver Frank Capra. Dragten spar udgør en vanskelighed, fordi der ikke er nogen numerisk svarer til bogstavet "S" i diagrammet ovenfor. For at løse dette, kan du gøre spader lige et andet brev end 3 (klør), 4 (ruder), eller 8 (hjerter). En endnu nemmere måde, måske, er bare at gøre 6 = S i stedet for F.
    • Husk, at billedkort er også vigtig, så sørg for at have en person og en sag om disse kort. Da alle dine numre vil nu blive taget (undtagen tallet "1", som du kan udpege som esser), bliver du nødt til blot at huske navne til billedkort. Da systemet dækker alle kort undtagen jacks, dronninger og konger, vil du kun behøver at huske 12 personer uden for systemet.
  7. 7
    Sørg for at du har alle dine folk og deres handlinger begået i hukommelsen. Du bør være i stand til øjeblikkeligt at forestille person med tilknytning til et vilkårligt antal fra 00 til 99., samt de mennesker, der er forbundet med hver af billedkort.
  8. 8
    Huske et dæk ved at placere hvert kort i din hukommelse palads. Når det drejer sig tid til rent faktisk at huske dækket, simpelthen sat kortene ind i rum i din hukommelse palads. Så hvis det første kort er seks af klubber, kan du ønsker at placere Frank Capra ved det første stop i din hukommelse palads (de forreste trin for eksempel).
  9. 9
    Gå gennem hukommelsen palads til at huske, hvilke kort er blevet vendt og i hvilken rækkefølge.

Dobbelt pegword metode

  1. 1
    Undersøgelse artiklen huske en liste med numre og rimende ord at lære at bruge pegwords. Det er en forholdsvis simpelt koncept.
  2. 2
    Undersøgelse artiklen udenad tal du skal være dygtig til dette for at bruge trin 3
  3. 3
    Lære disse pinde for tallene 1 til 52:
0123456789
0slipsNoahmaruglovskokovedbendpie
10tæertudseteentiddækhåndklædeunderviser (er)tacoTVtub
20næsemøtriknonneNemoNairsømnotchnukeknivknop
30musvoldgravmånenmumieplæneklipperenmuldyrmatchkrusfilmmoppe
40stegstangrhinoramfejlrollskalleraketagreb
50lassolågløve

Hvis nogen af ​​disse er svært at huske, lave din egen

4.Learn disse pinde for kortene:

A2345678910JQK
CCatCanKamCoreKulKontanterCookieHosteCapoCaseClubCremeKonge
HHatHoneSkinkeHareHillHashHogHoofHippieSlangeHeartDronningHængsel
SSuitSolSumSoreSejlSashSockSafeSæbeSauceSpadeSteamSyng
DDatoDuneDamDørDollDashDockDiveDebDosisDiamantDrømDrik

For disse pinde, er det første bogstav på samme måde som i dragten, det sidste bogstav (A-10 10 behandlet som 0), er fra de store system Jack er navnet på den kulør, kongen og dronningen (slags) rim med ordene "konge" og "dronning". Som med den tidligere liste, hvis nogen af ​​disse give dig problemer udgør en af ​​dine egne.

5.Associate kortet pinde med de numeriske pinde. Hvis dine første 5 kort er KC, 9D, 10S, 3H, 8C, visualisere en konge (King of Clubs = "konge") iført et slips (slips = 1) for det første kort, en debutant (Deb ni af diamanter) på Noahs Arc (Noah = 2) for det andet, Din mor (ma = 3), hvilket gør (eller dækket i) sauce (sovs = 10 i spar) for 3. kort, en skinke (3 hjerter = skinke) af rug (rug = 4) sandwich, og en politimand (5 = lov) hoste (8 af klubber = hoste) for det femte kort.

6.. Praksis. Praksis. Praksis. Straks huske en hel dæk er noget af en præstation. Må ikke forvente at komme der med det samme.

Tips

  • Du kan bruge denne metode, og hukommelsen slot at huske nogen lang perlerække af numre, samt mange andre ting. Se den tilhørende Google for detaljer.
  • Kombiner virkningen af ​​en person med en anden person. Når du har brug for at huske en masse forskellige ting (en hel spil kort, for eksempel), kan du finde det lettere at kombinere én person med en anden persons handling for at spare tid og "rum" i din hukommelse palads. For eksempel antage det første kort, der kommer op, er de seks af klubber (Frank Capra), og det næste er de 4 af hjerter (Damon Hill). Du kan derefter forestille Frank Capra køre en racerbil i stedet for at dirigere.
  • Opret en liste over personer, du er fortrolig med, og hvem du kan forestille. Det er meget vigtigt, at du kunne levende se den person i dit sind.
  • Denne metode kan tage en masse tid til at etablere, men i det lange løb er det godt det værd. Når du har alle dine associationer udenad, vil du være i stand til langsomt at huske rækkefølgen af ​​et spil kort. Med øvelse vil du være i stand til at huske kortene meget hurtigt.
  • Du kan ændre systemet til at fungere bedst for dig, men altid være konsekvent. Hvis du beslutter dig for eksempel, at 6 = S i stedet for F, 6 altid skal være lig S.