Wkidk

Hvordan man opbygger en effektiv pokemon deck (TCG)

Afspilning Pokémon er sjovt og udfordrende, og kortene er lavet således, at forskellige sæt spille sammen, og der er ingen grund til at blive låst fast i "pre-konstruerede" dæk, dem fra fabrikanten - du kan lave dine egne, du vælger dine favoritter fra et sæt du ønsker det. Denne tutorial vil hjælpe dig med at opbygge din egen dæk, så du kan begynde at spille på turneringer og et lokalt liga!

Steps

Hvordan man opbygger en effektiv pokemon deck (TCG). Tænk på den slags dæk du ønsker.
Hvordan man opbygger en effektiv pokemon deck (TCG). Tænk på den slags dæk du ønsker.
  1. 1
    Tænk på den slags dæk du ønsker. Kan du lide at spille vand og ild Pokémon eller psykiske og Fighting? Du bør kun have to forskellige typer af Pokémon i dine dæk, med visse undtagelser. Visse dæk kan effektivt at bruge mere end det.
    • Prøv at gøre dine typer supplerer hinanden hvis det er muligt - for eksempel, er vand og elektricitet gode kammerater, som er brand-og Grass.
    • Tage hensyn til de svagheder af dine typer, også. Hvis dine Psychic typer har svaghed for mørke, spille Fighting typer (fordi de fleste Mørke Pokémon har Fighting svaghed) for at imødegå Mørke typen Pokémon.
    • Husk, at du kan bruge farveløse typen Pokemon i nogen form for dæk at bulk det op og udfylde huller, og de har ofte mange nyttige effekter. De ofte kan bruge nogen form for energi, også, så de kan bruges i noget dæk.
  2. 2
    Have en strategi i tankerne om, hvordan at vinde eller få din modstander til at tabe. I Pokémon TCG, kan du vinde på en af ​​tre måder: Saml dine modstandere seks præmie kort, gør din modstander løbe ud af Pokémon på marken, eller hvis din modstander løber tør for kort til at trække i starten af ​​hans / hendes tur. Spørg dig selv:
    • Hvilken betingelse vil dine dæk fokusere på at vinde spillet? Hvordan vil det bedst opnå det?
    • Hvad er måder at din modstander kan modvirke din strategi? Hvilke kort du kan bruge til at minimere dine svagheder og maksimere dine styrker?
  3. 3
    Husk at holde en god balance, som du vælger. Mange dæk stick med omkring 20 Pokémon, 25 undervisere og omkring 15 energier til en god blanding, selv om det ofte afhænger af den type dæk du spiller.
    • For eksempel legede en Blastoise / Keldeo-EX Deck fra 2012 By Championships 14 Pokémon, 32 undervisere og 14 energi. Det hele afhænger af, hvad du forsøger at gøre.
  4. 4
    Tænk om spillet som en tre-rollespil. Først og fremmest, du har brug for at køre flere kopier af dine vigtigste angriber, og du har brug for mere af Basic Pokémon end af etape 2, fuldt udviklede, for at være sikker på at du har en aktiv Pokémon og masser for din bænk.
    • Grundlæggende vil få slået ud hurtigt, så vær sikker på at du har nogle udviklingstendenser for senere at iscenesætte Pokémon i ærmet, og udvikle sig så hurtigt som muligt at give dit spil noget substans efter den første bølge af små er færdig.
    • Endelig, så sørg du tænker din ende spil, og har en eller to virkelig store 1-hit Koers du kan tegne for sent i spil. De fleste dæk har en 'start' kort som Cleffa eller Pichu, kan kortene som disse hjælpe din set-up.
  5. 5
    Balance dine kort. Det er godt at bruge kort der hjælper hinanden. Det skal være en god dæk! Strategi er vigtig!
    • Kig efter synergier i kortene. For eksempel er Hydreigon og Darkrai-EX en stor til at flytte rundt Pokémon og energier frit. Kig efter andre store kombination bruge til din fordel.
  6. 6
    Vælg dine undervisere bedst muligt med din Pokémon. Du får brug for en god 5-8 kort til draw magt, hvis du ikke kan få de nødvendige kort, kan du ikke vinde.
    • Husk, at du kan sætte op til 4 af enhver given kort i dine dæk, og hvis dine dæk er stærkt på en bestemt begivenhed, bør du øge dine chancer for at gøre denne begivenhed ske ved at sætte flere eksemplarer af de afgørende kort i dine dæk.
    • Du skal have omkring 5 eller så kort til at støtte og øge din Pokémon. Resterende plads kan bruges til at bekæmpe hyppigt anvendte kort mod svagheder eller til at genopfriske din hånd eller bænk.
  7. 7
    Test dine dæk ved at trække som hvis du spiller mod en modstander. Husk, at begynde at spille, skal du tegne mindst en grundlæggende Pokémon, så vær sikker på at du har masser af Basics at forsikre, at du får en god åbning uafgjort. Så det er hvad du skal gøre!
  8. 8
    Må ikke have for mange trænere og tilhængere, fordi de skal kasseres efter én anvendelse. At have for mange energi-kort er et spild, medmindre du har Pokémon (som Reshiram), der kasseres energi, når du bruger et angreb eller evne.
  9. 9
    Må ikke bestanden for mange trin 2 evolutioner. Nyere dæk har tendens til at undgå at bruge Stage 2 Pokémon, undtagen Reshiphlosion dæk (dette dæk, da 2012-2013 rotation er nu delvist ulovlige). Nogle undtagelser fra denne regel også have Eelektrik som Etape 1 for at bruge Dynamotor evne. Jo længere det tager at udvikle dine Pokemon, jo mere tid din modstander har at angribe og opsætning.

Tips

  • Hold kort du ikke har brug for, du måske tror det er nytteløst, men andre måske synes, det er en skat for deres dæk.
  • Du kan overveje at have legendariske Pokémon som Palkia, Dialga, Giratina, Mewtwo, Arceus, etc. fordi de er grundlæggende og behøver ikke udvikler sig. (Også høj i angrebet state)
  • En ubalanceret dæk kan føre til en katastrofe af en kamp.
  • Brug pokemon og træner cards, der komplimenterer hinanden. for eksempel, ville du ønsker at holde en tank, der gevinster hk bruge energi kortene på banen så længe som muligt, så overvej at få healing træner kort og pokemon.
  • Hvis du ikke allerede har, skal du finde en liga. Det vil hjælpe dig med at teste spillet, og andre kan hjælpe dig ved handel. Du kan også få venner.
  • Prøv at bruge Pokémon Prime. De er svære at få, men det værd.
  • Prøv at bruge træner kort, der giver dig mulighed for at genbruge andre træner kort til din fordel.
  • Glem ikke, at de grundlæggende Pokémon er gode. Når du bygger dine dæk du har brug for mange grundlæggende Pokémon.
  • Husk at holde dine kort sikkert, og holde gode kort i tilfælde (god stand).
  • Hold dine energi-til-skader nøgletal i tankerne. Vælg Pokémon der beskæftiger masser af skader (eller give status lidelser) for lave mængder af energi.
  • Når du foretager en Pokémon dæk huske, at have en stærk angriber Pokémon ikke er hele spillet. Kort såsom Kingdra kan du Poke Power Spray Splash for 1 skader tælleren på før du angriber.
  • Efterhånden som du får erfaring i spillet, overveje at fjerne nogle af de Pokemon, der ikke er relateret til din primære angriber, og erstatte dem med undervisere vil give dig mulighed for at søge på din dæk til evolutioner, eller springe en evolution scenen.
  • Husk, at en Pokémon TCG deck kun har 60 kort. Intet mere, intet mindre.
  • Nogle gange er det bedst ikke at have udviklinger til din pokemon, såsom med jigglypuff og wigglytuff hvis du vil have en support pokemon. Jigglypuff gør mindre skade, men sætter modstanderens Pokémon til at sove, mens wigglytuff er ren skader. hvis du ønsker at bremse modstanderen, så du kan vedhæfte energier, ville Jigglypuff langt være det bedre valg.
  • Prøv ikke at spille en alt frustrerende dæk (dvs. en, der knap nok tillader andre at spille på alle, eller blokerer deres enhver bevægelse), når øve med venner eller spille for sjov, fordi det ødelægger det sjove for andre. Det er især vigtigt, når man underviser en ny spiller. Hvis du knuse, decimere og ødelægge din newbie modstander, vil han / hun ikke have det sjovt, og mest sandsynligt, vil ikke ønsker at spille med dig igen. Men hvis du tillader newbie til at bruge stærkere dæk, vil du hjælpe dem til at forstå mere komplekse spil tidligt, og tilskynde dem ved at give dem positive erfaringer i deres første spil.
  • Aldrig har mere end tre ex kort i dine dæk, uanset hvor awesome og god leder kan det være, fordi hvis de er slået ud, din modstander tager to præmie kort.
  • SP Pokémon er et tilbageskridt specielt fordi de er lav på HP. Men overveje at bruge en eller to af dem i dine dæk, fordi de normalt er etape 2 Pokemon, der ikke behøver udvikling.
  • A pokemon eller dæk svaghed kan også være nyttigt, såsom en svag pokemon ikke har et tilbagetog omkostninger, eller et dæk, hvor det er svært at trække grundlæggende pokemon først prøve, der koncentrerer sig om Stalling modstanderen, så de løber tør for kort til at tegne. i sidstnævnte, ville modstanderen sandsynligvis benytte lejligheden til at trække ekstra kort, der ofte vil føre til deres nederlag.